בספרו החדש,
LOVE CHILD, האמן הרב תחומי,
גיא פיטשון, מאפשר לנו הצצה אל סצנת הסקייטבורד בארץ. הספר הינו תוצאה של תיעוד של למעלה מעשור ולכן מרגיש יותר כמסמך דוקומנטרי מאשר ספר אמנות או מגזין סקייטרים. התוצאה היא נועזת, חזקה, תמימה, צינית ולא מתייפייפת.
גיא פיטשון, בן 34, התחיל לתעד את סצנת הסקייטבורד אליה השתייך כבר בגיל 17 ומאז לא הצליח להפסיק לתעד ולחקור את המרחב האורבני שסביבו. "האקט הראשון של הצילום היה אינטואיטיבי, אבל האינטואיציה כבר אבדה. אני לא יכול לצלם אותם שוב כי אני יודע מה אני מחפש".
פיטשון הוא דוגמא אידיאלית לאמן עכשווי רב תחומי שחוצה גבולות ומדיומים בלי למצמץ – מקעקע, מצייר, מעצב, מצלם, חורט ומדי פעם גם מרסס צבע על הקירות בביצה המקומית. הצילומים, הקולאז'ים והאיורים בספרו החדש מצליחים להעביר בצורה מדויקת את רוח הנעורים הפראית, חסרת הפחד וההיברידית של הדור הזה. תוך כדי העלעול בספר אפשר ממש לחוש בבטון הרותח של הרמפה ובריח הדם שניגר בזווית פניו של ילד נחוש ובאופן בלתי נמנע ברצון לצאת ולחקור את הרחוב.

את ההקדמה לספר כתבה חברה ותיקה של פיטשון,
שרון קנטור, שהצליחה לבטא במילים את העולם הוויזואלי העשיר שיצר, "הסקייטבורד מושך אליו סוג מסוים של אישיות, שמתאפיינת במשיכה לסכנה וברצון לפרוע חוק - במידה. הסקייטר חייב להיות מצויד בנכונות, שלא לומר תשוקה, להתרסקות, לפציעה". קנטור מצליחה לתאר לנו את דרך היצירה של האמן בצורה פשוטה ויפה, "מרבית האימג'ים צולמו בעשור הראשון של המילניום. פיטשון לא נוטש אותם. לא את הצילומים ולא את הילדים. הוא חוזר אליהם, מצמיד אליהם ציטוטים אקראיים, צובע אותם, חותך בהם. כמו אהוב נעזב שמסרב להשתחרר ממערכת יחסים ישנה, מערבל אותה בזיכרונו ובכך מחיה אותה מחדש."
החיבור של פיטשון עם המותג VANS התחיל לפני 5 שנים על רקע אהבת תרבות הרחוב. שיתוף הפעולה שלו עמם משרת את שני הצדדים ונוצר באופן טבעי שכן מדובר במותג המזוהה עם תרבות רחוב, סקייטרים וגולשים. השקת הספר נערכה בחנות הדגל של המותג בנמל תל-אביב שם גם נמכרו נעליים במהדורה מוגבלת עם איורים של האמן וחולצות עם הדפסים בהתאמה אישית.
כמה: 120 ₪
ניתן להשיג ב: חנות האינטרנט
BAWAKAWA
לאתר של גיא פיטשון