חיפוש

שירת דבורה

זהות, תרבות, דת וגבולות. הצלמת אנג'ליקה שר פורמת בתערוכתה החדשה את החוטים של השיח הישראלי ומסתכלת למציאות ישר בעיניים

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

בסדרת צילומים חדשה המוצגת בימים אלו, חוקרת הצלמת אנג'ליקה שר את השינוי שחל בבתה דבורה (דבי) ובחברותיה בתקופת השירות הצבאי. שר עוקבת אחר החיילות הצעירות בזמן שהן בודקות סוגיות של עצמאות, ציות, כוח, שליטה, היררכיה, שמירה על גבולות ואוטונומיה. במקביל, משקפת הסדרה גם את השינוי הרגשי והתודעתי שחל באם, בעת ששתיהן מתמודדות עם מפגשים בין תרבויות, דתות והיסטוריות, תוהות על תפקידן כנשים וכבנות אדם בתקופה זו ומחפשות משמעות בכל אלה.

 

אנגליקה 2  Watermelon eaters מתוך שירת דבורה. צילום: אננג'ליקה שר 

 

שורשי עולמה הויזואלי העשיר של שר נעוצים עמוק באמנות האירופאית, אליה נחשפה בילדותה בעיר וילנה אשר בה כ-43 כנסיות. "איפה שלא עוצרים בוילנה רואים לפחות שלוש כנסיות. מול החלון שלי הייתה כנסייה כך שקשה להימלט מהדימויים", אומרת שר.

 

לדבריה, "תפקידה של האיקונוגרפיה הנוצרית הוא לספר סיפור, לחנך ולשלוט בצופה המאמין. האיקונוגרפיה הנוצרית באמנות היא קנונית, סמלית ואלגורית. לכל סדר צבע, לכל פרט ולכל דמות יש משמעות, הגדרה ואופני שימוש מדויקים. כך גם בצבא - הדרגות, הסמלים, העיטורים שעל תגי היחידה, הטרמינולוגיה הצבאית וההיררכיה הברורה".

 

אנגליקה

TriptichGeula מתוך שירת דבורה. צילום: אנג'ליקה שר

 

באמצעות סצנות מוכרות מתולדות האמנות ושמות הלקוחים מ"הברית החדשה", שר בודקת את השינוי במושאי צילומה וביחסים איתם על רקע מושגים כמו: קורבן, מקרבן, השתייכות ונפרדות.

 

לידה

The Birth מתוך שירת דבורה. צילום: אנג'ליקה שר

 

אוצר: ירון הרמתי

איפה: גלריה זימאק לאמנות עכשווית, ה' באייר 68, תל אביב. 03-6915060

מתי: 1 בנובמבר עד ה-24 בדצמבר

שעות פתיחה: א-ה 09:30-20:00 | ו' 09:30-15:00

עוד ב-אמנות:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
ויטרינה הוסיפו מוצר לויטרינה

בעלי עסקים וחברות, יזמים, מנהלי שיווק, מעצבים ואמנים - יש לכם עסק, מיזם, מוצר או שירות חדש ומעניין ולא אכפת לכם שכולם ישמעו עליו וירצו לקנות אותו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.