האיש בעל אלף הפרצופים
תערוכת צילומים נדירה של שייקה אופיר ז"ל, בשיתוף האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, שתציג בסינמטק תל אביב את השחקן והיוצר שייקה אופיר ז"ל, כפי שנקלט במצלמתו של הצלם התל אביבי אריה פוזנר. במהלך התחקיר לסרטו של ארי דוידוביץ', "החיים הנסתרים של שייקה אופיר" (2019) נתגלתה סדרת צילומים המתעדת את אופיר כשחקן מתחיל, בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת. אריה פוזנר, אז צלם ושותף בסטודיו שעסק בפרסום תיעד את אופיר ברגעים קומיים, אקספרסיביים וייחודיים רגע לפני ההצלחה בשוק האמריקאי.
הצילומים משקפים את מגוון יכולותיו של אופיר בדמויות שונות, כפי שניתן היה לראות בתכנית האמנותית בה שיחק באותה התקופה – "41 בשק", במסגרתה גילם 41 דמויות שונות.
התערוכה תפתח ב 1.3. התערוכה פתוחה לקהל ללא תשלום.
גלריית התצוגה שבמתחם הסינמטק. רח' הארבעה 5 תל אביב. נעילה ב 31/3.
לוסי אלקיויטי אומנית רב תחומית. צילום אליסיה שחף
בית מלאכתָּהּ - אליסיה שחף
צילומיה של שחף מבקשים להפנות זרקור אל המגוון העצום של אמנות שנוצרת על ידי נשים הפועלות כיום ברחבי הארץ: מבוגרות וצעירות, יהודיות וערביות, מהגרות וכאלה שנולדו במדינה. סביבת העבודה של האמניות מלמדת רבות על חייהן – הן כנשים והן כיוצרות.
אליסיה שחף : "כל כך הרבה לבד יש בחייה של אמנית. הצורך הבלתי פוסק הזה, לעשות, להגיד, ליצור, ללדת את עצמך. אומרים עלינו, הצלמות, שאנחנו מציצניות, אני בוחרת לקרוא לעצמי סקרנית. אני סקרנית להפר את הלבד הזה, להציץ אל הלבד של אמניות אחרות בזמן שהן בסטודיו. מה יש להן בסטודיו? מה הן עושות כשהן לא עושות אמנות?... למבט ולצילום יש כח להגדיל את המקום והנוכחות של נשים בשדה, והגיע הזמן. כי המפגש עם אמניות אחרות נותן להן ולי כח שצומח מתוך אחוות המדוכאות, אחוות המורדות".
עו"ד אורנה קופלוביץ-ראש היחידה להוגנות מגדרית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון : "כמעט מאה שנה אחרי שוירג'יניה וולף העלתה לכתב את חדר משלך, A Room of One's Own (1929), בו הביעה את הצורך במרחב אישי וכלכלי, לנשים המעוניינות לכתוב ולממש את כשרונן, נראה שהמלאכה רחוקה מלהסתיים".
אוצרת התערוכה ד"ר טל דקל.
גלריה ויטרינה, מכון HIT גולומב 52 חולון. פתיחה 5/3 נעילה 7/4
קולאז' חנה בן אליעזר קרטיס
מבעד לשברים -חנה בן אליעזר קרטיס
ג'ון פ. קנדי אמר בזמנו בשנות ה-60 : "כשהיא כתובה בסינית, המילה משבר מורכבת משני סימנים, אחד מסמל טרגדיה ואחד מסמל הזדמנות". כך היא גישתה של אמנית הקולאז' קרטס בן אליעזר: גישה של תקווה, הזדמנות, ניצחון והתמודדות ריאליסטית.
עולמה הפנימי עשיר והיא מרכיבה ומפרקת תרתי משמע את פרקי חייה, רגשותיה וחוויות אישיות מהולים בזיכרונות ילדות מבית הוריה. הוריה הצליחו במאמץ לבנות חיים חדשים על שרידי קרעים וגזרים של נפשם ועולמם אותו השאירו מאחור וחזרו וניסו לחיות חיים חדשים מבוססים על זכרונות נעוריהם שנגדעו.
הקולאז'ים שלה משקפים ביקורת קלה כלפי המציאות, כיוון שהיא מאלצת את הצופה להתמודד עם חלקים שהם אשלייתיים ומציאותיים בו-זמנית. מצד שני עבודותיה מרהיבות ביופיין, מסקרנות, מסתוריות, אסתטיות לעין ,וניחנות בקומפוזיציה וקצב קבוע.
ביצירותיה של קרטס בן אליעזר, אשר התאלמנה לפני 9 שנים, יש ביטוי משמעותי לפרידה מן העבר ומן הכאב תוך בנייה מתמדת של חירות אישית בדרך של תיקון והשלמה. קולאז' חייה של חנה הוא סימבול של דור שני, מפגש בין עבר להווה, התמדה וגיוס כוחות יש מאין ומאבק למען חיים איכותיים שיש בהם רוח ביטוי ועשייה.
תיאטרון ירושלים, רח' מרכוס 20 ירושלים. נעילה: 24/3