חיפוש

תערוכות חדשות במוזיאון ינקו דאדא

ארבע תערוכות חדשות במוזיאון ינקו דאדא שבכפר האומנים עין הוד, מציגות עבודות של ארבעה אומנים שעושים שימוש מקורי בחלל ובחומרים השונים

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים
מוזיאון ינקו-דאדא בעין-הוד מציג ארבע תערוכות חדשות: "שומקום" תערוכת יחיד של אמיר נוה, GOLD עבודת קיר של מוחמד פדל, עבודת קיר של ליאת קליין "זרימת פלדה" עבודת קיר של פבל צנחבט. בחלל המרכזי תפתח תערוכת יחיד של האמן אמיר נוה "שומקום" שאותה אוצרת מאירה פרי-להמן. אמיר נוה, אמן צעיר אוטודידקט, פיתח שפה אמנותית משלו המשלבת טקסטים פרובוקטיביים עם קווים רבי ביטוי. עד לאחרונה עבד על ניירות תלושים מספרים ומחוברים לרישומים בגדלים שונים, ועתה הוא עובד גם בצבעי שמן על בדים. יצירותיו שוכנות על גבול המופשט שממנו מבצבצת לעתים צורה מוכרת. הטקסטים הלקוחים מנבכי התודעה מרמזים על מאבקים פנימיים, סערות ותחושת נרדפות. יצירותיו מסתוריות ומתעתעות בדמיון הצופה המתמסר. אמיר נווה רואיה מידן גרגור סמסה 2013 עט על נייר אמיר נווה רואיה מידן גרגור סמסה 2013 עט על נייר בנוסף תוצגנה שלוש עבודות חדשות במסגרת פרויקט "עבודות קיר": מוחמד פדל GOLD על רצפת הגג שבביתו בחיפה, לאור השמש היוקדת, פרושים הבדים של מוחמד פדל, ועליהם הוא מצייר בצבעים אקריליים. חלל הסטודיו הייחודי של האמן, שהעבודה בו מוגבלת רק לימים בהירים, מניב סדרות של עבודות בצבעוניות עזה, בוהקת. כשהוא מטפס במדרגות אל הגג הרעיון כבר "מבושל" בראשו. השמש והים, הנוף הפתוח והאוויר הצח חוברים לשפופרות הצבע בבריאת היצירה. בסדרה Gold בולט צבע הזהב. על המצע המפואר מפוזרים נתזים בצבעים בוהקים. הדימויים ברובם עשויים כתמי צבע מופשטים ורישום טוש פיגורטיבי. התוצאה נעה בין דימוי ברור למטושטש. מוחמד פדל מעיד על עצמו שהוא אדם אופטימי, שיוצר עבודות אופטימיות בצבעים אופטימיים. תנאי העבודה המיוחדים שלו, החופש, אהבת החיים, והכרתו ביכולתה של שפת האמנות לגשר על מחלוקות ופערים גרמו לו להיענות להזמנה להציג סדרה זו במוזיאון השוכן במקום כה שנוי במחלוקת עבורו כמו עין הוד. מוחמד פדל  gold 2012 מוחמד פדל gold 2012 ליאת קליין Second Field No. 2 העבודה נבנתה במיוחד לחלל התערוכה במוזיאון ומושפעת מפרטי האדריכלות שבו. בתחילת התהליך רשמה האמנית את האובייקטים שבכוונתה להציב, ולאחר מכן בנתה דגם של החלל והציבה בו את האובייקטים כדי לבדוק את אשליית הנפח. בפועל בעת תרגום הדגם לחלל האמתי נוצר תהליך הפוך: הגרסה הכמו-נפחית הופכת לשטוחה, האלמנטים שנראו ברישום תלת ממדיים מוצבים בו כאלמנטים דו ממדיים – צורות גאומטריות העונות על חוקי הפרספקטיבה. העיבוד יוצר מראה מופשט ולא קונקרטי הדוחה את היכולת לפרש את הצורות באופן מיידי ודורש התבוננות בפרט ובמכלול. 600_liat פבל צנבחט - זרימת פלדה: עבודת הקיר של פבל צנבחט היא הצבה צפופה של אלפי ברגים מסוגים שונים ובמידות שונות שננעצו במשטח העץ הלבוד המחובר אל הקיר. העבודה שהוכנה במיוחד לחלל קומת הביניים במוזיאון, מציגה מצב של זרימה ותנועה. לעבודה שלושה חלקים: הגל שמתחיל על הקיר המרכזי עובר לקיר הניצב לו ומסתיים באחרון. זה מספר שנים יוצר האמן עבודות באמצעות ברגים – אובייקט המשדר כוח ומסוגל להחזיק מבנים. רעיון הכפלתו ויצירת הצבר אין סופי הפורץ וגודש את הקירות בחלל הצפוף מזכיר את יצירתו של ארמן, מאמני "הראליזם החדש", שיצר עבודות גדולות באמצעות הכפלה של פריט יחיד. הבורג הבודד נבלע במסת החומר היוצאת כנגד לובן הקירות ונוצרת צורה מופשטת-זורמת. אוצרת עבודות הקיר: רעיה זומר-טל מתי: ימים א' – ה' בשעות 9:30 – 15:30 יום ו' וערבי חג בשעות 9:30 – 14:00 שבתות וחגים בשעות 10:00 – 16:00 איפה: מוזיאון ינקו-דאדא, כפר האמנים עין הוד כמה: 20 ₪ פתיחה: בשבת 10.5.14 בשעה 12:00
עוד ב-חדש באמנות:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.