חיפוש

שמונה טיפים למניעת נשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה נפוצה באוכלוסיית הנשים והגברים, יש מגוון סיבות הגורמות לבעיה, ביניהן סטרס גבוה, שינויים הורמונליים עקב הריון ולידה, תזונה לקויה, גנטיקה, נזקים מצטברים לשיער עקב שימוש מוגבר בתכשירים ובטיפולים לשיער, תרופות שונות ועוד

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

ראוי לציין כי תופעת נשירת השיער אופיינית יותר לגברים לעומת הנשים. אם שמים לב לנשירה מוגברת ולכמות חריגה של שיער על הכרית לאחר השינה בלילה או על המברשת או המסרק – חשוב להגיע לאבחון מקצועי אצל רופא עור על מנת לאבחן את התופעה והסיבות לנשירה, ובהתאם לממצאי האבחון ניתן להתאים טיפול יעיל.

 

אם אתם סובלים מהתופעה הכנו עבורכם כתבה בנושא. בכתבה זו תמצאו שמונה טיפים חשובים שיסייעו לכם ולכן להימנע מהתופעה הגורמת לשיער דליל ולהיווצרות קרחות.

 

להפחית סטרס בחיים

מתח נפשי וסטרס גבוה הם גורמים מרכזיים לנשירת שיער. חשוב להפחית את הסטרס, ניתן לתרגל יוגה ומדיטציות, ללכת לאימוני פילטיס, לצאת להליכות ארוכות בחיק הטבע, להאזין למוזיקה ועוד. 

 

נשירת שיער לאחר לידה

נשים רבות סובלות מנשירת שיער מוגברת לאחר תקופת ההריון והלידה. לרוב, הנשים סובלות מנשירת שיער החולפת מעצמה לאחר הלידה, אך חשוב לטפל בבעיה בזמן כדי למנוע נזקים עתידיים. השיער יחזור לצמוח ולהיות צפוף תוך מספר שבועות לאחר הלידה. כדי להימנע מנשירה מוגברת לאחר הלידה ובמהלך ההריון מומלץ לטפל בעדינות בשיער, לא למתוח אותו עם גומיות, לעסות את הקרקפת ולהזין את השיער עם שמנים צמחיים איכותיים.

 

להמריץ את הדם

חוסר בפעילות גופנית עלול לגרום לנשירת שיער. כדי לעודד את צמיחת זקיקי השיער חשוב להקפיד על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית. הפעילות הגופנית מעודדת את זרימת הדם וכך מגיע יותר חמצן לתאי הקרקפת ולזקיקי השיער. לא חייבים לרכוש מנוי לחדר כושר, אפשר לעסוק בפעילות גופנית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה. כמו כן, כדאי לשלב באימונים תנוחות המזרימות דם ישירות למוח, לדוגמה עמידת ראש ועמידת נר.

 

להוסיף ויטמין C לתזונה

ויטמין C משפר את ספיגת הברזל ומסייע בחיזוק השיער. יש שפע ויטמין C בפירות הדר, תפוחים, קיווי, פלפלים, תפוחי עץ ועגבניות. ניתן לצרוך את הכמות היומית המומלצת באמצעות שילוב פירות בתזונה היומית או על ידי נטילת תוסף.

 

בדיקת דם תקופתית

אם סובלים מנשירת שיער מוגברת מומלץ להגיע לקופת חולים ולבצע בדיקת דם. חשוב לבקש בדיקת דם כללית על מנת לאתר חוסרים כמו ברזל, סידן, אבץ, ויטמין D, חומצה פולית ועוד. החוסרים פוגעים בשיער הראש ועלולים לגרום לנשירה משמעותית, לכן כדאי לבצע אחת לתקופה בדיקת דם כללית ולהשלים חוסרים בהתאם לממצאים.

 

שינוי תזונתי

במקרים מסוימים תזונה לקויה גורמת לתופעת נשירת השיער, לכן כדאי להתייעץ עם דיאטנית, לעבור בדיקת דם כללית ולשפר את התזונה. כאשר מקפידים על תזונה בריאה ומאוזנת מונעים נשירת שיער ומעודדים את צמיחתו.
יש להרבות באכילת ירקות ופירות טריים, הירקות והפירות מכילים נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים ועוד. מומלץ לאכול ירקות ופירות טריים ובשלמותם מאחר ובישול או אידוי פוגעים במינרלים, בוויטמינים ובנוגדי החמצון.

 

עיסוי הקרקפת

כדי להזרים דם לקרקפת ולזקיקי השיער כדאי לעסות את הקרקפת בעדינות. הדרך הנכונה לעיסוי הקרקפת היא בעזרת ידיים מרוחות בשמן קיק או מיץ העשוי מעשב חיטה, הפעולה מעודדת את צמיחת השיער.

 

תכשיר אלוורה

צמח האלוורה ידוע בסגולותיו הבריאותיות, הוא מסייע גם בשיקום השיער ובחיזור זקיקי השיער ומניעת תופעת הנשירה. אלוורה עשירה במינרלים, ויטמינים ולחות, יש שלל תכשירים הנמכרים בבתי מרקחת, מומלץ להשתמש בשמפו לשיער על בסיס אלוורה של הרבלייף המכיל חלבון שעורה המחזק את שורשי השיער מיד לאחר השימוש הראשון ומשאיר שיער רך ונעים.


 

עוד ב-שיער:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.