חיפוש

שוק חופשי: כך תערכו סקר שוק מקיף טרם רכישה או חידוש של ביטוח רכב

למרות שמוצרי הביטוח לרכב די דומים, התחרות הקיימת בשוק יוצרת ביניהם שוני. פערי מחירים, כיסויים שונים ורמותיהם, יכולים ליצור לא מעט בלבול. כדי לוודא שאתם רוכשים את זה המתאים עבורכם בפרט, מומלץ לערוך סקר שוק מקיף – וכך תעשו זאת נכון

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

ביטוח רכב הוא הוצאה שנתית עקבית ולא מבוטלת, שרוב בעלי הרכבים מרגישים בה בחשבון הבנק שלהם. רובנו נזכרים בו בדקה ה-90 כשמגיעה התזכורת על מועד חידוש הפוליסה ובאופן כמעט אוטומטי, אנו סוגרים מחדש את העסקה, מבלי באמת לבחון אותה, קל וחומר להשוות למוצרים מתחרים – וחבל. אנחנו יכולים לקבל הצעה טובה יותר ובמחיר משתלם בהרבה וכל שעלינו לעשות, הוא להשקיע מעט זמן בחיפוש ומחקר. כיום רוב המידע הדרוש לנו לכך נמצא ברשת ולרשותינו הצרכנים, ישנם אף לא מעט כלים מקוונים דוגמת מחשבון ביטוח רכב למשל, שהופך את ההשוואה לפשוטה ונוחה יותר. כעת כל שנותר הוא להבין כמה ניתן לחסוך, ואיך. כך תבצעו סקר שוק יסודי, חכם ומקיף.

 

בחירה מקוונת

מי שכבר התנסה בעבר ברכישת ביטוח רכב ודאי יודע כי יש לא מעט פרסומים על הנחות של עד 25% במחיר הפוליסה. על פניו יש אמת בדבר, אבל בהנחה ואכן תבצעו את הבדיקה ותבקשו הצעה מקוונת, מעט לאחר קבלתה סביר שתקבלו שיחה במטרה לקדם את סגירת העסקה. אם תבצעו את השיחה טלפונית ללא בדיקה מקוונת תקבלו הצעה גבוהה יותר ולכן, כמעט ברוב המקרים מומלץ לערוך את ההשוואה אונליין. מה גם שכל הפרטים הרלוונטיים להשוואה מוצגים בפוליסה וניתן לעשות זאת "תפוחים לתפוחים".

 

בחירת כלי השוואה ומילוי פרטים בקפידה

אז אחרי שקבעתם את זירת ההשוואה, הגיעה העת לבחור את הכלים והאומדנים. ראשית, יש להחליט על סוג הביטוח שאותו מעוניינים להשוות. בביטוח החובה למשל יש פערים זניחים ביותר, הכיסויים בו כלליים למדי ודומים בכל החברות המציעות אותו וגם הפרשי המחיר, הם עניין של שקלים בודדים. הפער בין ביטוח מקיף לצד ג' לעומת זאת גבוה במיוחד, הן מבחינת המוצר עצמו והן מבחינת העלות. 

 

לאחר הבחירה תידרשו לענות על שאלון שבו השקיפות שלכם תשחק תפקיד משמעותי. לרוב את המידע אודות הרכב שברשותכם ניתן לדלות באופן מיידי על בסיס מספר הרישוי שלו – שיהיה עליכם להזין בתחילת השאלון, אך מעבר לכך, מאפייני הנהג חשובים אף הם עבור ההצעה. כך למשל, לעבר הביטוחי שלכם יש משקל מהותי על עלות הפוליסה. מי שמאחוריו 3 שנים נקיות מתביעות, תאונות והפעלות של הפוליסה צפוי לקבל הצעה טובה יותר ממי שהפעיל אותה בעבר. אם לחבותו של המבוטח יותר מהפעלה אחת של הפוליסה, עלותה יכולה לעלות אף ב-50% ובמקרים מסוימים אף תסרב חברת הביטוח לבטחו. כמות המבוטחים ומאפייניהם משמעותית אף היא בקביעת מחיר הפוליסה ומכאן כשעורכים השוואה, יש להזין נתונים זהים בין חברה לחברה.

 

 סעיפים גדולים ואותיות קטנות

לאחר קבלת ההצעה, מומלץ להתייחס לסעיפים החשובים באמת, לבדוק מהי עלותם ולא פחות חשוב – מה הכיסוי שהם מציעים. אם לצורך העניין הביטוח בחברה א' כולל כיסוי מראות ושמשות ובחברה ב' הוא אינו כולל – יש לקחת זאת בחשבון. מנגד, אם יש שירותים ומוצרים שאינכם חושבים שאתם צריכים דוגמת שירות החלפת גלגל, בדקו אם באפשרותכם להסירו ולחסוך סכום כסף נוסף מעלות הביטוח. נקודות נוספות הראויות לבדיקה נוגעות לתנאים עצמם: עבודה מול מוסכי הסדר, קבלת רכב חלופי במקרה של תאונה, כיסוי הוצאות משפטיות וזמן טיפול בפניה. לא תמיד נמצא את הנקודות הללו ברות השוואה במחשבון הביטוח, אך גם אותן מומלץ לקחת בחשבון בשיקול הכללי.

 

העיקר שהשתתפתם, או לא

לסיום, אחת הנקודות המהותיות בהשוואת פוליסות הביטוח היא זו של ההשתתפות העצמית. גובה ההשתתפות ותנאיה משתנים לא פעם בין הצעה להצעה ובמקרה אמת, שם חבויה הוצאה כלכלית גבוהה. ההסדר עם ספקי השירות והמוסכים משפיע על גובה ההשתתפות אך לעיתים ניתן להפחיתה בתמורה להעלאה קלה במחיר הפוליסה. ישנם מקרים שבהם כחלק מהתחרות ומהשירות, מציעות חברות הביטוח ביטול של השתתפות עצמית אחת, וזה בחלט משהו שראוי לציין ולהעלות.

 

בשורה התחתונה, אם את אותו הזמן שהקדשתם לקריאת מדריך זה תקדישו לעריכת השוואת מחירי ביטוח רכב – יש סיכוי לא רע בכלל שתוכלו לחסוך כסף, ואם זמן שווה כסף – הדבר בהחלט ישתלם עבורכם בטווח הרחוק.


 

עוד ב-רכב 2:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.