חיפוש

שבוע קולנוע קוריאני: הטנור

ענבל בן יעקב מתכוננת לשבוע של קלנוע קוריאני עם הסרט "הטנור", לכבודו אף פגשה בדמויות האמיתיות שעליו הוא מבוסס. האם היא נסחפה בסיפור האופראי הגרנדיוזי? הכנסו לביקורת

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים
הסרט "הטנור", הפותח את שבוע הקולנוע הקוריאני בסינמטק תל אביב, מבוסס על סיפורו האמיתי של בייה ג'ה צ'ול (יו ג'י טאי), טנור קוריאני מהולל שכובש את סצינת האופרה האירופאית ואת קוג'י סוואדה (יוסוקה איזייה) מפיק מוזיקלי יפני, שמתלונן שלא עשה את כל הדרך לאירופה בשביל "למצוא זמר אסייאתי". הסוכן רצה לצוד אחר כוכב אופרה עולה, ומצא עצמו נדהם מקולו של ג'ה צ'ול, כאשר בין השניים נרקמת ידידות מופלאה שמובילה לסיבוב הופעות מסחרר ביפן. בשיא ההצלחה, כראוי לסיפור מרגש, הקריירה המפוארת של הטנור נגדעת בשל מחלה שגורמת לו לאבד את קולו וסוכנו לא שוקט עד שיחזירו לשיא תהילתו. סיפורו של ג'ה צ'ול, שדורג כאחד מעשרת זמרי האופרה הטובים בעולם, הוא מסוג הסיפורים הגדולים מהחיים, הרווים בתהפוכות שעולות על כל דימיון . "יש כל כך הרבה סבל בעולם ,אנשים סובלים בלי סוף ומחפשים משהו שירומם אותם ,לכן ידעתי שאנשים ממתינים לשמוע את ג'ה צ'ול. לא היה אכפת לי להקריב הכל על מנת שהוא יחזור לבמה כנגד כל הסיכויים". כך אמר קוג'י סוואדה, הסוכן האמיתי, שהגיע לביקור בישראל לכבוד השקת הסרט, יחד עם ג'ה צ'ול בכבודו ובעצמו.

צפו בטריילר:

האמונה וההערצה של סוואדה לג'ה צ'ול היא כה נדירה עד כדי כך שהוא כמעט היה על סף פשיטת רגל. לראות את השניים מתפייטים אחד על השני במציאות הוא מחזה אנושי שמשאיר כל ציניקן נרגש מהחברות האמיצה הזאת, אמיצה עד כדי כך שהמסך לא מצליח להכיל אותה ולצופי הסרט נותר רק להתבונן מהצד על סיפור חייו מלא המהומורת של ג'ה צ'ול על רקע סצינה אופראית גרנדיוזית. זהו סרטו השלישי של הבמאי הקוריאני קים סאנג-מאן שהצליח לעשות סרט מרשים שהוא כולו מכתב אהבה לאופרה ומעביר את היופי והפאר שירשימו גם את אלה שלא רואים את עצמם כחובבי אופרה. אלא שמעבר לחוייה הויזואלית והמוזיקלית המרהיבה, שבה אגב ג'ה צ'ול שר בעצמו, מוגש סרט מפוזר שמשוטט מז'אנר לז'אנר עד כדי סחרור. הוא מתחיל כדרמה סוחטת דמעות ממשיך כמותחן ולעיתים מבליח כמיוזיקל. המפגש עם ג'ה צ'ול וסוואדה במציאות הותיר אותי עם התפעלות עצומה, מדובר בשני אנשים שעשו את הבלתי ייאמן למען נאמנותם לאופרה. כמה חבל, אם כן, שהסרט מתמקד בעיקר באופרה ולא מצליח להביא את הגיבורים שלו במלוא הדרם ואף משטיח אותם. באחד מרגעי השיא כאשר הגיבור שר "הגיע סוף מסעי" במהלך חזרות ל"אותלו" הוא מתמוטט ומאבד את קולו. לא היה ניתן לבחור שיר ומחזה עם הקשר תמטי כה מובהק למצבו של הגיבור. הסרט הופץ בעולם תחת השם "הטנור ליריקו ספינטו". ליריקו ספינטו הוא ביטוי הלקוח מעולם האופרה שמיוחס במהלך הסרט לקולו הנדיר של ג'ה צ'ול ,ליריקו פירושו ביטוי עדין ופיוטי וספינטו מיוחס לקול החודר ללבבות הקהל. אם כן מהלירויות האופראית הסרט בהחלט נגוע ,אך הוא נשען ברובו עליה ומצליח להתקיים בעיקר בזכותה. ה"ספינטו" של סיפור חייו של ג'ה צ'ול לא מצליח להיות מתורגם למסך, כך שיש להניח כי הלבבות אליהם יחדור הסרט, יהיו שייכים לחובבי האופרה המושבעים בלבד.

ציון במדד ויטרינה: 6.2

דרום קוריאה/ סרביה/ יפן בימוי ותסריט: קים סאנג מאן אורך הסרט:121 דקות מוצג במסגרת שבוע קולנוע קוריאני בסינמטק תל אביב  
עוד ב-חדש בקולנוע:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.