מאת: יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר
במידה ורישיון הנהיגה שלכם הוא כבר בגיל דו ספרתי, ייתכן וכבר הייתם בסביבה כדי לזכור את הקמפיין הנוסטלגי של משרד התחבורה, שדחק בנהגי ישראל עם הסיסמא "הכן רכבך לחורף". האמת היא שיותר משני עשורים אחרי הקמפיין ההוא, ההמלצה הזאת עדיין רלוונטית לקראת העונה הקרה, אבל זה לא שאתם יכולים להזניח את הרכב שלכם בחודשי הקיץ.
למעשה, במדינה שבה לפחות 8 חודשים בשנה אפשר להיתקל בטמפרטורות שמזכירות בילוי בסאונה, טיפים לשמירה על הרכב בחודשים החמים הופכים רלוונטיים במיוחד. בכתבה הבאה נתעכב על כמה מערכות ורכיבים במכונית שלכם שכדאי להידרש אליהם בחודשי הקיץ, כדי שלא לגלות באיחור שהחום הקיצוני הזיק להם, פגע בתפקוד שלהם או אפילו הוביל לירידה בבטיחות הרכב. הדברים מקבלים משנה תוקף אם הרכב נמצא אצלכם כבר כמה שנים, ואתם רוצים לשמור על רמת הסחירות שלו בשוק הרכב יד שניה , אם וכאשר תחליטו למכור אותו.
צמיגים
איכשהו בכל סרטון פרסומת לצמיגים שבו תיתקלו אי פעם, מתישהו ידגימו לכם מה קורה כשמנסים לבלום בחוזקה על כביש רטוב, או במזג אוויר סוער. אלא שגם לטמפרטורות גבוהות יש השפעה על הצמיגים שלנו, וכשמדובר בחלק של הרכב שאחראי על החיבור שלנו לכביש, כדאי מאוד להתייחס לכך ברצינות. העובדה היא שמפגש בין כביש אספלט רותח לצמיג ישן וקצת בלוי עלול להסתיים בפיצוץ תוך כדי הנהיגה, ולא צריך להרחיב עד כמה זה מסוכן. בדיוק בגלל זה חשוב לעקוב באופן תדיר אחרי הצמיגים שלכם, לחפש קרעים או סדקים קטנים, ולוודא שחריצי הגומי לא נשחקו או התבלו מדי. בכל מקרה של ספק, עדיף לתת לאיש מקצוע להכריע בסוגיה, ואם צריך אז להחליף את מה שדורש החלפה.
מערכת הקירור
למען הסר ספק, אנחנו מתכוונים כאן גם למערכות ברכב שאחראיות על קירור המנוע בזמן נסיעה, וגם על הקירור שלכם - נוסעי הרכב - בעזרת מערכת המיזוג. נכון, המנוע ברכב שלכם – בהנחה שאתם לא נוהגים ברכב אספנות עתיק – משתמש בנוזלי קירור ומאווררים למיניהם, כדי לשמור אותו קריר ככל האפשר. אלא שכל המערכות האלה, עמידות ככל שיהיו, יעבדו קשה יותר אם הרכב נמצא בסביבה לוהטת, מה שגם עלול לפגום בעבודה השוטפת שלהן, וגם לקצר את חייהן. לכן, חשוב להיות עירניים לסימני האזהרה של הרכב שלכם בכל הקשור לחום המנוע , להקפיד על טיפולים שוטפים בזמן, ולוודא שהמנוע שלכם מקבל את התחזוקה שהוא צריך כדי לצלוח עוד קיץ ישראלי.
באשר למערכת המיזוג של הרכב, במהלך העונה הגשומה, פתחי האוורור על מכסה המנוע עלולים להיסתם מחלקי עלים או הצטברות של לכלוך אחר. תוסיפו לכך את העובדה שהמזגן שלכם אולי היה כבוי למשך כמה חודשים ברציפות, ותקבלו מערכת שהתפקוד האופטימלי שלה בכל קיץ הוא לא תמיד עובדה מוגמרת. את הלכלוך מפתחי האוורור תוכלו לסלק בעצמכם, אבל כדי לוודא את תקינות הפילטר, הצינורות, החגורות ושאר הרכיבים – כבר תצטרכו עין של מומחה מיזוג אוויר לרכב.
פנים הרכב
פעם לכולנו היה את השכן הזה שהיה משקיע בכיסוי חיצוני קומפלט של הרכב שלו, מהפגוש האחורי ועד תחתית הגריל הקדמי. היום, הפעולה הזאת מרגישה היום ארכאית, אבל הצורך עדיין חי וקיים ולוהט בשמש. בסופו של דבר, רכב חונה שחשוף לשמש לפרקי זמן ארוכים עלול לסבול מפגיעה בחלקי הפנים העשויים פלסטיק, מדהייה של ריפודי הבד או העור, שלא לדבר על התחושה של להיכנס לרכב שעמד שעות בשמש. אז כמובן שאם קיימת האפשרות לחנות בצל – תמיד עדיף, אבל במקרה שלא, אפשר להשתמש בכיסויים להגה, לדשבורד וכד'.
לסיכום
רכב לוהט מחום מהווה סיטואציה שכיחה מאוד. לפעמים מדובר רק באי נוחות של כמה דקות שנגרמת מרכב שעמד בשמש (עד שהמזגן נכנס לתפקוד מלא), אבל לפעמים הטמפרטורות הקיצוניות עלולות להוביל לבלאי ממשי או אפילו לירידה ברמת הבטיחות של הרכב. במילים אחרות, את ההמלצה 'הכן רכבך לחורף' כדאי לשנות ל-'הכן רכבך כל השנה'. סעו בזהירות.
*הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.