כפי שידוע לכם כבר קידום אתרים הוא תחום מורכב ומסועף מאינספור פרמטרים שונים המשפיעים על מיקום אתר במנועי חיפוש. כמו כן יש עשרות דברים שצריך לבצע במהלך החודש לקידום אתר מסוים ועבודה רוחבית מקיפה שכזו היא לא דבר פשוט, במיוחד אם אין לכם מספיק ידע מקצועי, ניסיון או את הכלים הנכונים לבצע את העבודה. יועץ קידום אתרים יכול לסייע לכם בכל הנוגע לאיתור תקלות המשפיעות על קידום האתר שלכם, עזרה בתכנון של אתר חדש והתאמתו לצרכי קידום, ייעוץ בנוגע לקידום עצמאי של האתר שלכם וכמובן מעקב צד ג' על חברת קידום האתרים ובדיקה שזו עושה את עבודתה בצורה נכונה.
מדוע צריך יועץ קידום אתרים בכלל?
ובכן, רק מקדם אתרים מנוסה ומצליח יכול לספק ייעוץ קידום אתרים ועם הניסיון והידע המקצועי ניתן יהיה לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. בדיוק כשם שמקדם אתרים לא יתחיל עכשיו לטפל בתקלת אינסטלציה קשה בבית, יבנה חומה מסביב לבית או יפתח רובוט המיועד לעבודה במפעל מסוים – כך גם אף אחד לא מצפה מבעל העסק לדעת הכול בקידום אורגני ו/או להיות בעל ניסיון בתחום. לכן כאשר הוא רוצה לחסוך בעלויות של חברת הקידום ולבצע את העבודה בעצמו או כאשר הוא שוכר חברת קידום אתרי אינטרנט בגוגל ואין לו את הידע המקצועי לדעת אם היא מבצעת את העבודה בצורה נכונה או שהוא סתם זורק כסף לפח – כאן נכנס יועץ קידום אתרים מקצועי ומנוסה שיכול לסייע.
ייעוץ או עבודה בשטח?
חשוב להבהיר שעבודת קידום אתרים וייעוץ בנושא קידום אתרים הם שני שירותים שונים. היועץ לא מבצע את העבודה עבורכם אלא יציג לכם רשימה של דברים שצריך לעשות, יאתר תקלות באתר העשויות לפגוע בקידום או יבצע מעקב אחר חברת הקידום ששכרתם כאמור (תלוי בסיבה שבגינה אתם שוכרים את היועץ). אם אתם מחפשים מישהו שיעשה את העבודה עבורכם בשטח אז אתם לא צריכים שירותי ייעוץ אלא שירותי קידום אתרים.
ייעוץ קידום אתרים למעקב אחר חברת קידום:
גם אם שכרתם חברת קידום בעלת שם על הנייר, לא בטוח שתסמכו עליה שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. לעתים בשל ריבוי לקוחות, מחסור בכוח אדם או חוסר מקצועיות החברה היא עשויה שלא לספק לכם את השירות הנדרש או ברמה הנדרשת כדי לקדם את האתר שלכם. יתרה מכך, יש חברות עם פחות משאבים, קשרים וניסיון שלא יכולות להתמודד עם תחומים בתחרות גבוהה למשל ומתמחות יותר בקידום אפקטיבי בתחומים פחות תחרותיים.
יועץ קידום אתרים אורגני יוכל לעקוב עבורכם בצורה מקצועית אחר העבודה המבוצעת על ידי חברת הקידום ולראות מעיניו של מקדם אתרים מקצועי האם העבודה מתבצעת בצורה נכונה, ראויה והוגנת או שהכסף שלכם נזרק לפח.
לדוגמה: ייתכן והיועץ יגלה שאתם מגלים קישורים ממקורות לא טובים אשר עשויים יותר לפגוע מאשר להועיל או מקשרים אתכם לאתרים פחות איכותיים. אפשרות נוסף היא שהיועץ יגלה שהאתר שלכם לא מתעדכן לעתים קרובות, שהקישורים הפנימיים לא נעשים בצורה נכונה, שיש המון קישורים שבורים באתר או כאלה המובילים לאתר או אפילו שחברת הקידום מקדמת ביטויי מפתח שעל הנייר נראות ונשמעות טוב אך בפועל לא מניבות תנועה בכלל כי אין להן נפח חיפוש!
ייעוץ להרחבת הידע המקצועי במהלך עבודת קידום עצמאית:
שירות זה יכול להיות מתאים למקדם אתרים שסיים קורס קידום אתרים, אין לו עדיין מספיק ניסיון אבל הוא כבר רוצה להעניק את השירות שלו כפרילנסר ללקוחות שונים ורוצה ייעוץ וליווי מקצועי ממקדם מנוסה יועץ שילווה אותו בשלבים מסוימים של הקידום. כמו כן בעלי עסקים רבים המעוניינים לחסוך את עלויות הקידום ולבצע את עבודת הקידום בעצמם, השקיעו בללמוד את התחום ורוצים להיעזר בייעוץ מקצועי לטובת קבלת החלטות שונות או שיפור עבודת הקידום באספקטים שונים.
לעתים יש מקדמי אתרים מנוסים וטובים אולם הם מקבלים על עצמם פרויקט של קידום אתר מורכב או בתחום מאוד תחרותי, בשוק שהם לא מכירים או אפילו קידום אתרים בחו"ל כאשר היו רגילים עד עכשיו לקדם אתרים רק בישראל. על כן שימוש ביועץ קידום אתרים מקצועי יכולה לסייע גם לאנשים אלו.
ייעוץ קידום אתרים לתכנון אתר חדש:
רוצים לבנות אתר חדש לעסק או נמצאים כבר במהלך בנייה של אחד כזה? זה הזמן להתייעץ עם יועץ קידום אתרים או יועץ שיווק דיגיטלי שיעזור לכם לבצע התאמות שונות כבר משלבי הבנייה הראשוני. כמו למשל: מה לבקש מבונה האתר לכלול בהצעת המחיר, אילו ביטויי מפתח יהיו נכונים עבורנו לקידום ושילוב בתפריטים באתר? היכן כדאי לאחסן את האתר בצורה שתהיה טובה לקידום? איך לבחור דומיין מתאים לאתר? באיזו מערכת לבנות את האתר ועוד.
שירותי ייעוץ במקרה של ענישה:
נסיים את הכתבה עם התייחסות לסיבה אולי הנפוצה ביותר שבגינה שוכרים שירותי יעוץ קידום אתרים והיא במקרה של ענישה כמובן. אנשים רבים מנסים לקדם את האתר שלכם באופן עצמאי, ללא ידע או ניסיון מקצועי שהוא מספיק כדי לבצע את העבודה בצורה נכונה ומקצועית. מה שקורה הוא שבמקום לעשות טוב הם מבצעים פעולות שהם חושבים שהם טובות אבל בפועל מזיקות מאוד לאתר. לדוגמה: קישורים מאתרים ספאמיים או כמות מטורפת של קישורים או לרכוש חבילות קישורים גדולות מאוד בכמה דולרים (שברור שמדובר בקישורי ספאם בעייתיים), הספאמה באתר בכל הקישור למילות מפתח ועוד דברים רבים שפשוט לא נעשים נכון ועשויים לגרום לענישה ידנית או אוטומטית של גוגל לאתר שלכם.
כאשר האתר שלכם נענש בצורה קשה הוא לא רק ירד בדירוגים אלא עשוי להיעלם ממנוע החיפוש לגמרי. קשה מאוד לטהר את המוניטין של האתר במקרה כזה אולם הסיכוי היחיד שלכם לעשות את זה הוא באמצעות יועץ קידום אתרים מקצועי שילווה אתכם, יחקור את המקרה ואת הדברים השונים העשויים לגרום לענישת האתר ולבצע פעולות שונות כדי לטהר את האתר מהמוניטין הרע שצבר.