מתוך ייאוש נולדת החדשנות, וכנראה שזה לא פחות נכון כשמדובר במגפה שכבר חודשים מלווה את רוב הציבור בעולם. מאז התפשטות מגפת הקורונה בדצמבר 2019, העולם ראה את עצמו משתנה ושגרת החיים של תושבי כל מדינות העולם עוברת טרנספורמציה מהותית. עסקים ובתי ספר נסגרו, משפחות הוכנסו לגבולות בתיהם, וההתקשרות בין משפחות, חברים, עמיתים לעבודה וכל גורם אחר עברו לאמצעים דיגיטליים כמו הזום. כל זה מעלה את השאלה איך השפיעה באמת מגפת הקורונה על עולם הדיגיטל?
השיווק הדיגיטלי בצמיחה
הנחיות הסגר על כלל האוכלוסייה וההישארות בבית הגבירו כפי הנראה את הצריכה של אמצעים דיגיטליים על מנת לשמר את השגרה ככל שניתן. על פי חברת בניית האתרים שריט, יותר ויותר חברות כבר התחילו לשנות את כיוון התקציב משיווק ״מחוץ לבית״ כמו שלטים ואירועי קד"מ, לאמצעים כמו מודעות לתצוגה דיגיטלית, שיווק במדיה חברתית ווידאו מקוון. זוהי תקופה שמביאה איתה לא רק מציאות חדשה אלה גם הזדמנויות חדשות במרחב השיווק הדיגיטלי להשגת לקוחות חדשים.
האוכל שאנחנו אוהבים עובר לדיגיטל
סגירת המסעדות והסרת אופציית הטייק-אוואי שנקבעה במדינות כמו ישראל, סינגפור, דרום קוריאה ואיטליה, הכריחו את בעלי המסעדות להסתגל במהירות למציאות חדשה, ולפתוח את דלתותיהם ואת האוכל שכולם התגעגעו אליו להזמנות באונליין בקנה מידה הרבה יותר רחב מאשר לפני התפרצות המגפה. יותר ויותר בעלי מסעדות נפתחו בבת אחת לאופציית משלוחים עם חברות כמו וולט (Wolt) ובאמצעות הזמנה באפליקציות ובאתרי אינטרנט.
התפתחות הרפואה הדיגיטלית
אחת התופעות היותר קשות של מגפת הקורונה היא הפחד שהיא הביאה איתה, ובמיוחד הימנעות של כלל הציבור מלהגיע לתורים אצל הרופא, או תורים בבתי חולים, מתוך חשש שיידבקו בקורונה. מצב זה גרם למערכות הבריאות בעולם להשתדרג ולהציע ייעוץ רפואי בדיגיטל. שירות זה קיים בישראל וכבר פועל היטב. איך זה עובד? פשוט מאוד מתאמים פגישה עם רופא המשפחה באמצעות האפליקציה של קופת החולים אליו שייכים ובזמן התור עצמו מפעילים את האפליקציה, לוחצים על כפתור התור שלכם והאפליקציה פותחת שיחת וידאו עם הרופא איתו/ה קבעתם את התור. משם הרופא יוכל להבחן את מצב הבריאותי של המטופל, לרשום מרשם, שגם הוא יהיה זמין דרך האפליקציה, ובמידת הצורך להמליץ למטופל להגיע לבדיקה פיזית.
עבודה ולמידה מהבית
בזמן שרוב המדינות המוכות מקורונה בעולם הכריזו על סגר כללי, הרבה חברות שלחו את עובדיהם לעבודה מהבית. זה הוביל למצב שבו קיים צורך בטכנולוגיה המאפשרת לעובדים לקיים דיונים רבי משתתפים ולתקשר אחד עם השני בצורה אופטימלית. כך התפשטה בעולם אפליקציית זום שאפשרה לעובדים להמשיך את עבודתם מהנוחות של הבית. גם התלמידים ברחבי העולם נאלצו ללמוד עם אותם אמצעים, אמנם בצורה מדי פעם מבולגנת, אבל יעילה לא פחות.
מיליוני בני אדם נשארו בבית בתנאי סגר ולמדו לחיות עם זה. צילום Photo by Andrew Neel from Pexels
עידן הכושר הדיגיטלי
הקורונה גרמה לזינוק לא רק בעבודה מהבית אלה גם באימוני הכושר מהבית באמצעות הדיגיטל. ניקח לדוגמא את חברת פלוטון (Peloton), חברה שמוכרת ציוד כושר אירובי כמו אופני ספינינג למשל עם מסך מתקדם שמשדר למתאמן מספר רב של אימונים (שגם כאלו שהוקלטו מראש וגם שיעורים בשידור חי לפי בחירה). רק לפני כמה חודשים ספגה החברה המון ביקורת עקב פרסומת שיש שטענו שהיא מאופיינת באפליה על בסיס מיני וגרמה לצניחה של 15% בשווי מניות החברה. לאחר שלושה חודשים, בשיא תקופת הקורונה בארה״ב, שווי המניות של החברה זינק ב-55%. בישראל, רוב מדריכי הכושר עברו גם הם לזום כדי להדריך לא רק אימונים אישיים, אלה גם קבוצתיים. המספרים האלה מעידים על כך שיותר ויותר אנשים, יפנו בעתיד לאימונים שמודרכים בצורה וירטואלית, ולשימוש בציוד כושר ביתי חכם, ופחות לחדרי כושר הקונבנציונליים. נקווה בכל מקרה שנוכל עדיין ללכת לים או לבריכה כדי להראות לכולם את התוצאות.
עוד לא רואים את הסוף
העולם כולו נמצא, גם היום עם ירידת מספר הנדבקים, במצב של אי ודאות. אנחנו לא יודעים באמת כמה זמן מגפת הקורונה תלווה אותנו, או אם יהיה עוד סגר כללי באופק שלנו. מה שכן בטוח זה שכתוצאה ישירה מהתפשטות המגפה עולם הדיגיטל הולך ומתעצם, וממלא בקלות ובאופן טבעי את החללים ואת הצרכים במגוון תחומים חדשים.
לבניית אתר או חנות אינטרנטית משלכם בקלות ובמחיר משתלם לחצו כאן >>