חיפוש

מפגעים בגיל השלישי

זהירות! מפגעים במסלול הגיל השלישי – על מחלות ומצבים מסוכנים למבוגרים. בכתבה הבאה נציג כמה מהמפגעים הבולטים אשר עשויים לפגוע בשכבת גיל זו, וכן דרכים להימנע או להתמודד כנגדם

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

מעצם היותנו חיים, קיים אצלנו הסיכוי להתמודד עם מחלה או מצב מסוכן, כגון פציעה כזאת או אחרת. ואכן, מי מאיתנו לא חלה או נפצע מתישהו? כנראה שאף אחד... יחד עם זאת, הסיכון לפתח מחלה וחומרת ההשלכות הנגזרות ממנה עולה משמעותית כשמטפסים בגיל. בני הגיל השלישי עומדים בפני פוטנציאל מחלות מסוכן בהרבה, ועליהם להיות מודעים לכך ולטפח שגרת חיים בריאה ומגוננת.

 

אבעבועות של מבוגרים 

שלבקת חוגרת היא מחלה המאופיינת מאוד עם אוכלוסייה מבוגרת. שכיחותה בקרב שכבת הגיל מעל 60 גבוהה עד מאוד ונעה בין שליש לחצי מהאוכלוסייה בקירוב. מדובר במחלה לא נעימה שתסמיניה כוללים כאב עז, פרידה מגרדת ושלפוחיות, ממש בדומה למחלת אבעבועות הרוח שרווחת יותר בקרב ילדים. למרבה המזל, ניתן להתחסן נגד מחלה לא נעימה זו ובכך להימנע ממנה. 

 

נופל וקם

נפילות הן דבר שכיח בקרב כל בני האדם. משטח חלק, פעולה הדורשת קואורדינציה מסובכת או סתם איבוד רגעי של שיווי המשקל ללא סיבה – כל אלו גורמים למעידות ונפילות שמתחרשות אחת לפרקים אצל כולנו. נפילות הן גם מנת חלקם של האוכלוסייה המבוגרת, אך שם סכנת הנזק הרבה יותר ממשית – הסיכון לפתח פציעה, סיבוך או שבר כתוצאה מנפילה עולה משמעותית בקרב הגיל השלישי. הדרך הכי טובה למזער נפילות פוטנציאליות הן לאבזר את הבית כראוי. רוב הנפילות מתרחשות בבית, ועל כן מומלץ להתקין מעקות, לפזר שטיחים כנגד החלקה במקלחת ולבחון כל מקום בבית בעל פוטנציאל לנפילה.

 

לב חופשי

מחלות לב הן גורם התמותה הראשון בשכיחותו בקרב שכבת הגיל מעל 65, ועל כן חשוב מאוד לגלות מודעות כלפי עניין זה ולטפח שגרת חיים בריאה ורגועה. לחץ דם גבוה וחוסר איזון בכולסטרול הם מבין גורמי הסיכון הבולטים לפתח מחלות לב ולכן מומלץ לבדוק אותם אחת לתקופה ולפעול על מנת לשפר מדדים אלו. על מנת להוריד את הסיכון לפתח מחלה הקשורה בלב מומלץ להקפיד על פעילות ספורטיבית מתונה ומותאמת, לצרוך תפריט מאוזן ולישון בכמות מספקת ואיכותית במהלך הלילה. 

 

סערת נפש

הסיכון לפתח דיכאון בקרב בני הגיל השלישי הוא לא קטן כלל. כחמישית מבני אוכלוסייה זו עשויים לחוות דיכאון, נתון מאוד לא מעודד. לבד מהירידה הדרמטית באיכות החיים שדיכאון גורר, הוא עלול להביא גם לסיכון חיים של ממש, היות והוא מפחית את יכולתו של הגוף להתמודד עם זיהומים שונים. ישנן מגוון דרכים להתמודד עם דיכאון ולמנוע את היתכנותו -מומלץ להקפיד על שגרה ספורטיבית מספקת, לשמור על רמת תעסוקה נאותה ולהיות מעורבים בפעילויות חברתיות מסוגים שונים (בילוי עם המשפחה והחברים, חוג קבוע או התנדבות בארגון כלשהו למשל).       
 

עוד ב-להיות בריאים:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.