בעולם הצרכנות – בין אם מדובר בירקות או באופנה – לעונתיות ישנה חשיבות רבה. גם בשוק הרכב המשלב תקציבים גבוהים ותחרות גבוהה אף יותר יש חשיבות למגמתיות ועונתיות. נראות הרכב, אבזורו, והטכנולוגיה בו – כולם מקפידים ליישר קו עם הטרנדים החמים של כל שנה. מכאן שמכירת רכב טומנת בחובה מחשבה צרכנית עקבית, שאינה מתחילה ונגמרת בסוכן בחברת המכירה.
עכשיו, במבצע
עולם הרכב מוצף אך בעיקר מוסיף להתפתח. הוא כולל בתוכו יצרניות רכב רבות המתחרות ביניהן בתחומים כמו חדשנות, אופנה וכמובן התייעלות. דגמי רכב מוכרים ואהובים רבים עוברים תהליכי שיפור או פיתוח כמעט מדי שנה, לעתים אף מדובר בעזרי בטיחות חדשים, שהם תמיד תוספת מבורכת.
שנתון ייצור הרכב הוא בין הפרמטרים החשובים בקביעת מחירו. למרות שלרכב אין תאריך תפוגה ממשי – רכב שיוצר בשנת 2019 למשל, עדיין לא יוכל להימכר ב-2020 כרכב חדש מאותו השנתון. זאת מאחר וירידת מחירו מבוססת גם על גילו, ופחות על זמן עלייתו לכביש. כלומר, סוכנויות ויבואני הרכב מעוניינים לחסל את המלאי העודף של הרכבים שברשותן, וכך להציע אותם למכירה במחירים אטרקטיביים מאד – מחירי "סוף עונה".
ואכן ניתן להבחין כי בכל שנה אזרחית, בחודש נובמבר – המזוהה כחג למכירות עבור האמריקאים אך מזמן גם עבור הישראלים – מתחילה עונת החיסול עבור מכוניות חדשות ממגוון דגמים ויצרנים. כדי להגיע לקהל רחב יותר, הצעותיהן של הסוכנויות השונות רבות ואטרקטיביות אף יותר לקראת סוף השנה הקלדנרית – קנייה בתשלומים רבים, הנחות משמעותיות, הטבות שונות ומתנות כגון דלק, ביטוחי רכב שונים או טיפולים כלולים.
אחרי החגים או לכבודם?
הזדמנויות לרכישת רכב במחיר משתלם לא מגיעות רק בסוף השנה. חגי תשרי וחג האביב נתפסו מאז ומתמיד בחברה הישראלית כסמל וזמן להתחדשות, שמלווים במבצעים בתחומי צרכנות מגוונים. חברות הרכב מציעות בתקופה זו תנאי רכישה אטרקטיביים. עונת החגים הישראלית אם כן, עשויה להיות תקופה מעניינת עבורכם לרכישת רכב, ואם נתקלתם במבצע משתלם – כנראה ששווה לכם להשתמש בו.
לא רק חדשות
למרות שהרכבים החדשים נהנים ממבצעים טובים יותר – גם עבור הרכבים המשומשים קיימות הנחות והזדמנויות רכישה טובות. עם עלייתן של מכוניות חדשות לכביש מחיריהם של אלו המשומשות יורדים, כך שבין אם אתם מעוניינים ברכב חדש או ישן – אם העונה כבר כאן – כל אחד ימצא את מבוקשו.