חיפוש

מהפכת המלח

האות לפתיחת מהפכת המלח שמבטיחה להסיר לכם את המלח הרגיל מהתפריט, ניתן השבוע במלון הילטון תל אביב

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים
אתם אולי לא יודעים את זה, אך כמויות המלח שאנו צורכים בעידן המודרני הן גבוהות בעשרות מונים מהכמויות הדרושות והמומלצות לנו. המלח נמצא לא רק באוכל שאנו מבשלים, אלא גם (ובעיקר) בכל מוצרי התעשייה המוכנים, בדגני בוקר ואפילו בממתקים. וראו הפלא ופלא, קריאת התיגר הבריאותית על כמויות המלח המוגזמות שאנו צורכים מגיעה דווקא מהחברה המובילה בארץ לייצור מלח - חברת מלח הארץ.  לפני מספר שנים גילו החוקרים טעם חדש ונתנו לו את השם היפני המגניב - אוממי. האוממי הוא הטעם המשלים והמקיף, שבגדול, הופך את כל מה שאנחנו אוכלים ליותר טעים. קצת כמו מונוסדיום גלוטומט, רק טבעי. מאז גילוי הטעם החדש יש לא מעט שפים מובילים שמתגאים ביכולת שלהם לצור אוממי, והנה במעבדות 'מלח הארץ' שלחופי הים האדום פיתחו מוצר חדש העונה לשם 'אוממיקס' (UMAMIX - שזה מיקס של אוממי ו... מיקס) שלא רק משפר את טעמם של מאכלים רבים, אלא גם יכול להוות תחליף מושלם למלח המזיק. הראשונים שהרימו את המלחייה ויצאו לשיתוף פעולה בריאותי עם חברת מלח הארץ הם מלון הילטון בתל-אביב, שהחל מהשבוע ישלב בתפריט החלבי המוצע במסעדת ה"לאונג'" בקומת הכניסה של המלון את תמצית האוממיקס הטבעית והחדשנית שתאפשר להפחית את כמות המלח במנות המוגשות לאורחיו. לדברי השף הראשי רפיק ג'אברין האחראי על הפרויקט: "קבוצת מלונות הילטון העולמית שמה לה למטרה לקדם אוכל בריאותי במלונותיה. מאות מלונות הילטון מציעים במסעדותיהם, בנוסף לתפריטים הרגילים, גם אפשרויות למנות יותר בריאות, מופחתות קלוריות ועשירות במרכיבים בריאותיים, אך יחד עם זאת מנות גורמה שניתן להתענג עליהן". לדבריו שילוב התמצית החדשנית היא ייחודית להילטון תל-אביב וכולנו תקווה כי הצלחת הפרויקט יעורר עניין במלונות הילטון נוספים ברחבי העולם. "מבחן הטעם וברכת הסועדים הם שיובילו את ראשי הילטון להחלטות עתידיות ואנו בהחלט חושבים חיובי ונהיה גאים להוביל מהלך בריאותי ייחודי שכזה בחברתנו", מציין שף רפיק. שף רפיק ג'ברין וד"ר עליזה רביצקי - מפתחת האוממיקס עושים שמח במטבח שף רפיק ג'ברין וד"ר עליזה רביצקי - מפתחת האוממיקס עושים שמח במטבח רויטל בן שחר, מנהלת השיווק של "מלח הארץ", מפתחת ויצרנית  ה- UMAMIX, מציינת כי "שימוש ב-UMAMIX מאפשר כעת לשפים במסעדות ולמנהלי פיתוח בחברות המזון, להפחית באופן משמעותי את כמות המלח ולתחלף את ה- MSG (מונוסודיום גלוטומאט) ובכך לתת ללקוחותיהם מוצרי מזון בריאים יותר וטעימים יותר, ללא פגיעה בטעמים המוכרים. אנו גאים לשתף פעולה עם הילטון תל-אביב בפיילוט ראשוני זה,  למוצר פורץ דרך שזוכה להצלחה בעולם ובעתיד ישווק גם לקהל הצרכנים בישראל".

בדיקת המערכת

במסגרת ההשקה שנערכה במלון הילטון בתל אביב, הוגשו לפנינו מנות טעימות, מפתות וכפולות מבית מטבחו של השף ראפיק ג'וברין - מנה אחת עם מלח רגיל ומנה תאומה לה ללא מלח ועם תמצית אוממיקס. ואנו, כתבי האוכל בעלי החך העדין והרגיש, נתבקשנו לבחור ולהחליט איזו מנה טובה יותר והאם מורגש בה המחסור במלח? הדעות סביב שולחן האבירים במלון המשקיף לים היו כולן מאוחדות תחת קונצנזיוס מלא - האוממיקס לוקח! בשלב הראשון יחליף האוממיקס את המלח רק בתעשייה ובמסעדות מובחרות, אבל בעוד כמה שנים אל תתפלאו אם במקום מלחייה יוצב על שולחן האוכל שלכם בקבוק קטן וממותג עם נוזל מלוח, טעים ובריא יותר בתוכו.
עוד ב-העיקר הבריאות:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.