מה לא נאמר ונכתב על המראה המעושן? אין הרי מגזין או תכנית לייף סטייל שלא חקרו, לימדו וכתבו את כל מה שאפשר על מראה האיפור המעושן. אין הפקת אופנה או תצוגת אופנה שלא השתמשו בטרנד, אך מה שככב את זירת המייקאפ מתיימר לקראת החורף הקרוב "לכבוש" גם את זירת הנייל. המראה המעושן מגיע לציפורניים.
שאלנו את קטיה שו – המדריכה הראשית במותג בלק ORLY, כמה שאלות על הטרנד האופנתי החדש:
מהן המגמות המרכזיות בתחום הלק לעונה הבאה- סתיו- חורף 2015, מהי האווירה הכללית של הצבעים, מהו מקור ההשראה ומה מבקשת ORLY להעביר העונה?
ההשראה המרכזית בפיתוחה של סדרת "סמוקי" היא הוקרה לפאשניסטות המובילות קייטי מארה ואלכסה צ’אנג אשר כבר אשתקד הקדימו את כולן כשהציגו איפור מעושן. מה שבלט בשיאו על עפעפי הדוגמניות בתצוגת האופנה של איב סן לורן ומיסוני הגיע לשיאו בתצוגת האופנה של מעצבי העל דולצ'ה וגבאנה שהעלו לבמה דוגמנית בעלת עור חרסינה שהציגה עיניים מעושנות-נחושתיות עם ליפסטיקים זוהרים. העונה, המראה המעושן ההוא - יורד מטה, מהעפעפעים היישר לציפורניים, כמו מבקש להחליף את צבעי העונה הקונבנציונאלים לחורף באחרים רכים יותר המתובלים בטוויסט מעט אחר. הגוון החורפי הכהה והנוקשה, זה הנחשב אולטימטיבי נותר אומנם קר אך העונה הוא הופך רך ונעים יותר לעין ולציפורן כאחד, או במילים אחרות - מעושן.
מהם צבעי המפתח בקולקציית הלק לעונת הסתיו- חורף 2015. האם ישנם צבעים שנשארו מהקיץ, אילו צבעים נוספו?
הצבעים המובילים בקולקציה הם החום והכתום המעושנים המוצעים באפלוליות מעט קודרת בגוון הפיגמנט. מתווספים אליהם גם סגול ואפור הממשיכים היישר מהעונה החולפת, רק שלקראת החורף הם כצפוי מקבלים גלאם מעושן.
האם החורף ישנן טכניקות חדשות (כמו שהיה בעבר עם לק פיצוצים, לק הג'ל, המגנטי וכו'...) ?
הטקסטורות אכן משתנות. העונה נעשה שימוש מודגש בחלק מגווני הקולקציה בשבבי סילקון שקופים היוצרים על הציפורן בוהק נקי יותר אותו מקבלים גווני הלק בדומה לנְסוֹרֶת יהלומים. בלק רגיל אומנם משולבות לעיתים אבקות גליטרים בעלות טסטורה מוזהבת ו/ו מוכספת היוצרות מרקם מנצנץ, אך בליין הנוכחי על מנת לשמר את המגמה המעושנת ולא לאבד מהבוהק שולבה אבקת נסורת סיליקונית שקופה ונטולת צבע המעניקה כאמור ברק מעודן לגווני הלק.
מהו מראה הציפורן לחורף? (קצר, ארוך, מחודד וכו'...) ?
הציפורן לחורף 2014 מתארכת במקצת ביחס לעונה החולפת ומתעגלת לגמריי.