הילד חוזר הביתה מבית הספר ואנו רוצים לדעת איך עבר עליו היום. במיוחד בתקופה המיוחדת הזו מעניין אותנו לשמוע איך התנהל השיעור, מה המורה אמרה, אם כולם שמרו על כללי הבטיחות, מה הם למדו ומה עשו בהפסקות. אנו מפציצים את הילד בשאלות, כשהוא מצידו משיב שוב בתשובות חד-הברתיות כמו "כן-לא-כיף-טוב" במקרה הטוב, או "לא זוכר" במקרה הגרוע מכל. אנו מגששים אחר תשובות מספקות אך הילד מרגיש שהוא בחקירה, ממהר לסיים את האוכל וללכת לשחק במחשב, כשאנחנו נשארים מתוסכלים ונטולי תשובות, ועוברים לחפור בווטסאפ של הורי כיתה ג3...
גם ההורים ייהנו. "זה היום שלי". צילום: יח"צ
מה הפתרון?
איך יוצרים שיחה משפחתית מעמיקה, ואפילו מהנה, שלא תרגיש כמו חקירה? בעזרת ערכת קלפי "זה היום שלי" אנחנו הופכים את השיחה – למשחק. ערכת קלפי "זה היום שלי" מזכירה לנו ששיתוף הוא לא חד צדדי.כדי ללמד את הילדים את מיומנות השיתוף, את היתרונות שבשיתוף (היי, מישהו מקשיב לי! מבין אותי!) – עלינו לשמש דוגמה אישית ולשתף בעצמנו. בעזרת הקלפים, כל אחד בתורו, הורים וילדים, מארחים זה את זה בעולמם. לומדים לשתף בחוויות, במחשבות, בתחושות - ולומדים גם להקשיב זה לזה ולהכיר קצת יותר לעומק. בעזרת ערכת קלפי "זה היום שלי" אנחנו מספרים איך היה היום שלנו – וגם מתכוננים ליום הבא עם מחשבות טובות, הצעות לפתרון דילמות ואנרגיות חיוביות.
דוגמאות לשאלות:
- מה הכי חשוב לי לזכור מהיום?
- איזה דבר משמח קרה לי?
- במה אני גאה בעצמי היום?
- עם איזו מחשבה טובה הייתי רוצה להתעורר בבוקר?
- מה יוכל לעזור לי להירגע כשקשה לי?
- אילו היו נותנים לי משאלה אחת, מה הייתי רוצה שיקרה? למי מתאים?
זה היום שלי
מה? ערכת קלפים להעמקת התקשורת עם ילדים.
כמה? 70 שקלים
למי מתאים? להורים וגם למורים, ליועצות, לצהרונים, למדריכים בתנועה ובחוגים, שעובדים עם ילדים בגיל יסודי באופן פרונטלי או בזום. אפשר לפתוח עם הקלפים מפגש בוקר או לסגור את מפגש סוף היום.
איפה משיגים? אצל היוצרות רוני 054-8040134 או ענת 054-6322325