יעל הרצוג (41) חיברה בין אהבתה וכישרונה לציור לפעילות עסקית, ענפה שכוללת איורים מקוריים לקמפיינים מסחריים, לרשתות חברתיות ולמיתוג מוצרים. בין לקוחותיה ניתן למנות את לוריאל, קליניק, אל-על, סופר פארם, שטראוס ועוד, ובשנה שעברה היא נבחרה מבין אלפי מועמדים מכל העולם להציג בתערוכה של איורים מסחריים בלונדון ואף זכתה בתחרות האיורים של חברת המים PERRIER והאיור שלה הוצג כפרסומת על שלטי חוצות ובתחנות אוטובוסים.
את השאיפה לעבוד קשה ובמה שהיא אוהבת קיבלה מאבא שלה: "הילדות שלי הייתה די יוצאת דופן כי גדלתי על אוניות לאבא רב חובל. למדתי ממנו שעבודה לא חייבת להיות משהו שאנחנו סובלים בו כדי להתקיים וששווה להתאמץ בשביל לעסוק במה שאתה הכי אוהב".
מה הרקע המקצועי שלך?
התחלתי לצייר אנשים אחרי שראיתי את אמא שלי מציירת ורציתי לדעת לצייר כמוה, זה היה בגיל 4 בערך. אמא שלי ז"ל לימדה אותי לצייר את הבסיס של פנים וגוף ואחר כך פשוט המשכתי ללמד את עצמי בלהעתיק מתוך ציורים ותמונות שראיתי. תמיד עניין אותי לצייר אנשים, בעיקר נשים.
לא חשבתי כילדה על קריירה בציור, תמיד ידעתי שאהיה מעצבת ולכן התמקדתי בלימודי עיצוב. חלמתי כל ילדותי להיות מעצבת תלבושות בהוליווד אז הלכתי ללמוד אופנה בתיכון ומשם גם עיצוב אופנה בשנקר. לשמחתי כשלמדתי בשנקר בדיוק נפתח קורס לעיצוב תלבושות שהגשים לי את החלום בהיקף הישראלי שלו. עסקתי בזה כמעט עשור עד שהבנתי שאני רוצה לעשות עוד דברים.
את ההתמקדות באיור עשיתי עם הולדת הבת הבכורה שלי, וזה הרגיש לי כמו הדבר הכי נכון בעולם" היום יש לה שתי בנות מדהימות, "היצירות הכי טובות שלי עד כה", היא אומרת בגאווה.
מה המומחיות שלך?
בתרגום חופשי מהתואר שלי באנגלית – אני מאיירת אופנה מסחרית לעסקים ומותגים. אני מגיעה מעולם ציורי האופנה ומיישמת אותו בעצם לכל תחומי הלייפסטייל (אופנה, יופי, תיירות, מזון, רכב ופנאי). אני מתמחה באיורים שיווקים לחברות ועסקים שבוחרים לקדם את המותג שלהם או המוצרים שלהם דרך איור ולא רק באמצעות תמונות.
בשביל לעסוק בזה, צריך לא רק לדעת לצייר, אלא להבין את עולם השיווק, לחשוב יצירתי, לדעת להקשיב, להבין שיש מחקר שלם לפני עבודת האיור וגם לתת שירות ברמה הכי גבוהה שאפשר.
מה את אוהבת בעבודה שלך?
אני הכי אוהבת שאף פרויקט לא דומה לשני. יש לי גיוון אדיר ואני צריכה להיות יצירתית כל פעם מחדש. אני אוהבת שיש איזון מדהים בין האינטראקציה עם האנשים לבין העבודה שנעשית בסטודיו. ואני הכי אוהבת לדעת שמה שאני עושה אף פעם לא ייקרא "עבודה", זה תמיד יהיה תענוג.
ספרי על פרויקט שאהבת במיוחד
אין פרויקט שלא אהבתי... אני יכולה לספר על פרויקט אחד, גדול בהיקף שלו שעשיתי עבור הבייבילנד בחסות סופר פארם. משרדי המיתוג של הבייבילנד החליטו למתג את האירוע כולו בסגנון מאוייר ואופנתי ואני נבחרתי לבצע את כל האיורים. לא רק שהתהליך היה מהנה ויצירתי, הרגשתי שאני כל הזמן ניצבת מול אתגרים שגורמים לי להיות מאיירת טובה יותר. הרגשתי בסיום הפרויקט שעליתי בכמה רמות ציור בזכותו.
יכולה לספר קצת על תהליך פרויקט מאויר?
כל פרויקט אצלי מתחיל בלהקשיב. אני יוצאת מנקודת הנחה שהלקוח שלי לא חייב להיות יצירתי, אבל הוא כן לרוב יודע מה הוא רוצה. אני עובדת בצורת משפך. מתחילים בקו הכי רחב ומתקדמים לכיוון האיור הממוקד, הנכון, הסופי. אני מכוונת את הלקוחות לרפרנסים שהם אהבו מכל מיני עולמות וכיוונים. עכשיו מתחילה עבודת המחקר שלי שמולידה את הסקיצות הראשונות, כשכל פעם מתמקדים לכיוון האיור שהכי נכון וטוב ללקוח.
כשאת יוצרת איור עבור לקוח, מה חשוב לך להעביר דרכו?
חשוב לי, קודם כל, שהלקוח יהיה מרוצה. מצד שני, אני לא אשב בשקט על רעיון שבעיניי לא יעבוד או לא ייראה טוב. זה חייב לעבוד ביחד. לי לא קריטי להעביר שום דבר דרך האיור, כי לא מדובר בי. האגו שלי נשאר בצד. אני רואה את עצמי כשלוחה של הלקוח - אני מציירת במקומם, אם הם היו יכולים לצייר.
מה החלום שלך?
זה לא חלום מבחינתי, זה יעד. אני רוצה שתהיה לי סוכנות מאיירים בחו"ל שתייצג אותי בפרוייקטים בינלאומיים. אני עובדת על זה כרגע ומקווה שתוך שנה, בראיון הבא, אוכל לספר לכם שזה התגשם.
לאתר הרשמי של יעל הרצוג >>