חיפוש

סיפורו של חתול

שלחנו את כתבנו רואי פרסול למסלול המרוצים החדש בשדה תימן כדי להתנסות בנהיגה על דגמי יגואר החדשים. איזה מהם הכי עשה לו את זה, והאם הוא שחרר את הפנתר שבתוכו? הכל בכתבה שלפניכם

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

יום של כיף וריגושים במסלול המירוצים

הפעם נשלחתי מטעם מערכת ויטרינה יחד עם עו"ד שי כהן (לקוח ותיק של יגואר ומומחה טכני מהמעלה הראשונה),  ליום של נסיעות מבחן על דגמי יגואר החדשים והמבוקשים. החוויה שלנו התחילה באולם התצוגה בהרצליה בפיתוח, שם, אחרי ארוחת בוקר קלילה ומפנקת, עלינו על הרכבים ויצאנו בשיירת יגוארים סופר מגניבה ומעוררת קנאה אל עבר 'מוטור סיטי' - מסלול המירוצים החדש והמדובר שבשדה תימן, רק חמש דקות מבאר שבע.

אין ספק שביום החוויה הזה שיבואן יגואר ארגן לנו במסלול מוטור סיטי החדש סמוך לבאר שבע, ה PACE-I הצליח לשבור את כל כללי המשחק, והיה הרכב המעניין ביותר בתצוגה. הדבר מפתיע במיוחד לאור העובדה שמדובר בניסוי הכלים הראשון של יגואר בתחום החשמלי המלא.

 

חשמלית ושמה תשוקה 

אין ספק שביום החוויה הזה שיבואן יגואר ארגן לנו, הדגם הכי מעניין היה ה PACE-I שהצליח לשבור את כללי המשחק, במיוחד לאור העובדה שמדובר בניסוי הכלים הראשון של יגואר בתחום החשמלי המלא.

 

במבט ראשון החתול הזה נראה סתם כמו חתול בית מנומנם, כמעט משעמם. כזה שיש כמותו רבים שהפכו לאופנה המונית של רכבי פנאי "כאילו" שטח וספק ספורטיביים, המשתייכים לפלח הצומח בקצב מדהים בשנים האחרונות ודוחק את הקטגוריות ופלחי השוק המסורתיים לשולי הביקוש בשוק המכוניות.


ה PACE-I הוא רכב רחב (כ- 2 מ') עם בסיס גלגלים מרווח מאד של 299 ס"מ, שמעבר למראה ה- "ג'יפוני" השגרתי למדי שלו -  הוא הראשון, ובינתיים גם היחיד לבית יגואר המשתייך לתת-קטגוריה החדשה של רכב פנאי כל-חשמליים, כאלה שאין להם מנוע בערה פנימית, ותלויים להנעתם בחשמל בלבד.

אירוע נהיגה יגואר - מוטור סיטי. צלם עמית אגרונוב.

 

בניגוד לרכבים חשמליים קטנים ומשפחתיים, שפרצו לעולם כבר לפני שנים, תת-קטגוריה זו של רכבי פנאי כל חשמליים הינה חדשה למדי, והרכב היחיד שאכלס אותה עד כה היה מודל X של טסלה. הדבר נגזר בין היתר מכך שעד לאחרונה מגבלת טווח הנסיעה של מנועים חשמליים, שעמדה עד לפני כשנתיים על כ- 200 ק"מ ריאליים, היוותה מחסום סף לשילוב הנעה חשמלית ברכבי פנאי, שאמורים להעניק קשת רחבה יותר של שימושים מעבר לשימוש הבסיסי-חסכני של נסיעות עירוניות ופרבריות שגרתיות, איטיות למדי וחסכוניות.


אלא שהחתול הזה שובר את כל המוסכמות בתחום רכבי הפנאי החשמליים, ולמעשה מעניק קשת שימושים רחבה יותר מכל רכב חשמלי במחיר שבין 454 אלף ₪ לדגם המאובזר היטב (SE) ועד ל- 510 אלף ₪ לדגם המאובזר ביותר (HSE).

 

נסתרות דרכי אלוהי המהנדסים האנגלים

למעט אילון מאסק שהמציא את הקטגוריה של רכבי פנאי חשמליים (ברכב טסלה מודל X), לא הזדמן לי להכיר מכוניות חשמליות בטווח מחיר של עד 500 אלף ₪ שאינן משעממות, שגרתיות אפורות ומשמימות. כך גם ציפיתי שיהיה הרושם מהחתול החדש לבית יגואר, אלא שה- PACE-I הוכיח שבהחלט אפשר ליהנות מכל העולמות. רק אלוהי המהנדסים האנגלים, שהגו אותו, יודעים כיצד עלה בידם ליישב בהצלחה מסחררת בין כל הסתירות של התכונות המוצלחות והמנוגדות ששולבו במגע קסם ב- PACE-I.

אירוע נהיגה יגואר - מוטור סיטי. צלם עמית אגרונוב.

 

שקט כמו חתול

כדרכן של מכוניות חשמליות – גם החתול הזה חרישי. כמו מכוניות חשמליות אחרות, כשהוא מותנע ומתחיל בנסיעה – גם הוא עושה זאת מעדנות, על כריות רגליו החובשות סוליות גומי שמנמנות ובשקט מופתי, חרישי. השקט הזה הוא לא רק תוצר של הנעה חשמלית, אלא גם של בידוד מעולה, שמותיר את רוב רעשי הצמיגים, רעשי הכביש והרוח מחוץ לרכב וכמעט שאינם מורגשים. 

 

עד שלוחצים על הגז

אבל "השוס" האמיתי מכה בך דווקא כאשר אתה לוחץ על הדוושה. הדוושה הנכונה, הימנית. או אז – החתול הזה שעד לאותו רגע נראה מרגיש ומתנהג כחתול ביתי מנומנם – מסיר באחת את מגפיו הביתיים ומסתער קדימה כיגואר אמיתי, כחתול טרף אמיתי. זולל את השחור השחור הזה של האספלט המתפתל, במסלול מוטור סיטי, כאילו היה חלב טרי, ונאחז באספלט במלוא טפריו.

 

על אף המשקל הכבד שלו (2,208 ק"ג), הוא מאיץ בקצב תאוצה בלתי יאומן 4.8 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש, וזה כבר נתון של רכבי ספורט. נתון המומנט הבשרני של 70 קג"מ המופק מסוללות בהספק של 90 ק"ו/שעה המניעות שני מנועים חשמליים – איננו שקול בעוצמתו לנתון זהה במכונית המונעות במנוע בערה פנימית (בנזין או דיזל), הואיל והוא זמין במלואו באופן מיידי בכל טווח ובכל מצב, החל מתחילת ההאצה ולאורך כל הטווח.

 

התאוצה בדוושה מלאה ממצב עמידה היא ממש מדהימה, לא דומה לאף מנוע בנזין או דיזל בנפח של פחות מ- 8 בוכנות, ולמרות זאת היא מבוצעת כמעט בחרישיות מוחלטת תוך כדי שאתה מוצא עצמך ממש מוטח לאחור בהפתעה ובעוצמה רבה. קל מאד להתמכר להאצות כאלה, קלילות ומהירות להדהים בשקט גמור.

 

לנתון זה מצטרף נתון ההספק, שגם הוא חריג לחלוטין בעולם כלי הרכב מונעי החשמל – 400 כ"ס. נתון זה משתווה למיטב התוצרת של רכבי הספורט האירופאים הבכירים (ע"ע מרצדס 63C, אאודי 3RS, ב.מ.וו. 2M ודומיהם). אם לא די בכך הרי שכל עזיבה של דוושת התאוצה מתורגמת מיידית לבלימה חשמלית משמעותית, שבתנאי נהיגה ספורטיבית – מאפשרים לנהג לבלום או להאט ממש לפני סיבובים במסלול בעוצמה ללא שימוש אגריסיבי מאד בדוושת הבלם, ותוך כדי חידוש התאוצה בשימוש דו-שימושי (תאוצה ובלימה לסירוגין).

 

למעשה הרכב הזה יוצר סגנון נהיגה ספורטיבי חדש, יעיל יותר, קל יותר ללימוד ולשליטה וכזה הסוחף אותך בהנאה ההולכת וגוברת ככל שאתה לומד להכירו טוב יותר. בנהיגה יומיומית הוא משנה את סגנון הנהיגה הרגיל – פחות שימוש בבלמים ויותר בלימה בעזרת המנוע.

 

הדבר המדהים אף יותר הוא שעל אף שמדובר ברכב מוגבה (שהרי הוא מעוצב כג'יפון) ולמרות שהדבר אמור "לעלות במחיר" של זוויות גלגול גדולות יותר על חשבון יציבות ואחיזת כביש, המציאות שונה לגמרי. הואיל ול- PACE-I יש עתודות אחיזת כביש גדולות מאד ומרכז כובד נמוך הרבה מעבר לצפוי.

 

הוסיפו לכך את העובדה שמהנדסי יגואר שילבו בו את מערכת ה- TORQUE VECTORINGBY BREAKING והנעה 4X4 ותמצאו את עצמכם "מגהצים" סיבובים בקלילות בלתי צפויה וביציבות מדהימה, מדהימה אפילו יותר מכושר ה- "סחיבה" ההאצה וכחם המשכר של המנועים, שראוי לכל שבח.

 

טווח נסיעה

לא פחות מדהימה היא העובדה שה- PACE-I מתגאה בטווח נסיעה חשמלי של 470 ק"מ (בתנאי מעבדה). אמנם לא העמדנו נתון זה במבחן, אך יש להניח שהטווח המעשי בנהיגה שאינה חסכונית יעמוד על 350 ק"מ לפחות, וגם זה טווח משופר משמעותית מטווחי הנסיעה שהיו מקובלים בכלי רכב כל-חשמליים עד עתה. כדרכה של יגואר בקודש, גם איכות החומרים והגימורים היא פשוט מעולה, ולזכות היבואן ייאמר שעל אף המחיר שאינו זול, היקף האחריות המקיפה של הרכב העומדת על 8 שנים.

אירוע נהיגה יגואר - מוטור סיטי. צלם עמית אגרונוב.

 

ובכל זאת...

 אם נהיה קטנוניים ונחפש בכל זאת הסתייגויות והערות לחובה, אז נאמר שיש מקום לשפר את נוחות הנסיעה וכן את התמיכה במושבים הקדמיים, אך זה באמת רק "בקטנה".

 

בתור חתול חשמלי ראשון – יצא להם, ליגואר, חתיכת חתול בהפתעה, כזה שהוא לא פחות מאשר חתול מדהים. ואם זו התוצרת של פרי הביכורים שלהם – כבר אין לנו סבלנות לחכות לדגם החשמלי הבא, שיצא מבית יגואר.

 

לנסיעת מבחן בדגמי יגואר החדשים:

 

עוד ב-רכב:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
ויטרינה - פרסום איכותי מבוסס תוכן עם ביצועים מעולים

ויטרינה היא מגזין אונליין מוביל ואיכותי לעולמות התרבות הפנאי והלייף סטייל, ופלטפורמת פרסום ייעודית לשיווק וקידום באמצעות תוכן. בויטרינה אנחנו מספרים וממליצים לקהל של מאות אלפי גולשים, על מגוון מוצרים, שירותים, אירועים ומותגים נבחרים, וממירים את התנועה בכתבות ליעדים מסחריים שונים, כגון: מכירות אונליין, יצירת לידים, יצירת רשימות פרסום ייעודיות (רימרקטניג), יצירת תנועה לאתרים חיצוניים, הבאה פיסית של הקונים אל חנויות הלקוח, חשיפה תדמיתית ועוד...
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.