בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים קטנים כגדולים, שוכרים את שירותיהן המקצועיים של סוכנויות דיגיטל לצרכי ניהול מערך השיווק הדיגיטלי, כאשר השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי סוכנות דיגיטל כזו או אחרת, חולשים למעשה על כל ההיבטים הנלווים לפעילות השיווקית הנדרשת לכם ברחבי הרשת, החל משירותי קידום ממומן וקידום אורגני במנועי החיפוש, דרך ניהול עמודים עסקיים ברשתות החברתיות ועד ליזום פעילויות שיווקית באמצעות תוכן שיווקי, קמפיינים פרסומיים באתר האינטרנט השונים, תפעול מערכות דוא"ל וכדומה.
בחירת סוכנות דיגיטל - כיצד?
על מנת להבטיח לעצמכם פעילות יעילה ותכליתית אל מול סוכנות דיגיטל כזו או אחרת, חשוב שתהליך בחירתה יהיה מבוסס על פרמטרים מקצועיים מרכזיים כגון: הניסיון המעשי של הסוכנות בכל הנוגע לתפעול מערכי שיווק דיגיטליים, הידע המקצועי העומד לרשות עובדי הסוכנות בכל אחד מתחומי פעילותה, היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם בסוכנות ואופן ניהול העבודה מולכם. לאחר שבחרתם נכון את הסוכנות שתלווה את פעילותכם השיווקית ברשת, ישנם מספר נושאים אליהם חשוב להתייחס כאשר מתחילים לעבוד מולה.
חמישה נושאים מרכזיים שחשוב לבדוק כאשר מתחילים לעבוד עם סוכנות דיגיטל:
1. הסכם התקשורת
הסכם התקשורת אל מול סוכנות הדיגיטל נועד לצרכי הסדרת תנאי העבודה והתשלום ולצרכי הסדרת נושאים שונים הקשורים לעבודה השוטפת אשר סוכמו בעל פה בין הצדדים. עריכתו של הסכם ההתקשרות חייב להוות תנאי מקדים לעבודה המשותפת ביניכם ובין סוכנות הדיגיטל, כאשר סוכנויות דיגיטל הנמנעות מעריכת ההסכם, אינן ראויות לאמון שלכם.
2. תכנית עבודה
תכנית העבודה נועדה לצרכי הגדרת הפעולות השיווקיות הנחוצות לכם ולצרכי קביעת מטרות בהתאם לכל פעילות שיווקית כזו או אחרת. ככל שתכנית העבודה אשר תוצג לכם על ידי הסוכנות תהיה מפורטת יותר, כך תוכלו לעקוב אחר קצב התקדמות העבודה ולייעל את העבודה המשותפת.
3. התנהלות שוטפת מול איש קשר אחד
על מנת לייעל את העבודה המשותפת ביניכם ובין נציגי הסוכנות, חשוב ומומלץ להתנהל מול איש קשר אחד באמצעותו תוכלו לנהל את כל צרכי העבודה אל מול הסוכנות. איש הקשר מטעמה של סוכנות דיגיטל הוא למעשה מנהל לקוחות ועוד לפני תחילת העבודה מולו, חשוב ומומלץ להסדיר עימו את אופן ההתנהלות מולו באופן פרטני, לרבות, תיאום שעות לקיומן של שיחות טלפוניות, תיאום פגישות עבודה פרונטאליות או באמצעות ה-זום וכדומה.
4. הנפקת דו"חות סטטיסטיים ונתונים
אחד מהיתרונות המובהקים של תחום השיווק הדיגיטלי טמון בעבודה שהוא מבוסס על נתונים סטטיסטיים המאפשרים לכם לעקוב בזמן אמת אחר תוצאות הפעילות, ולכן, קיימת חשיבות רבה להנפקת דו"חות סטטיסטיים כאלו ואחרים על ידי אנשי המקצוע מטעמה של סוכנות הדיגיטל איתה אתם עובדים. כפועל יוצא מכך, חשוב לבדוק את תדירות הנפקת הדו"חות על ידי אנשי הסוכנות.
5.תמחור מסוכם מראש על שירותים נלווים מעבר לשירותים המקצועיים הנכללים בהסכם ההתקשרות
תפעול מערך שיווק דיגיטלי הוא תהליך עבודה דינמי המשתנה בהתאם לתוצאות הפעילות בכל רגע נתון. כפועל יוצא מכך, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לשירותים נלווים המוצעים לכם על ידי הסוכנות, כאשר חלק מהשירותים לא נכללו והוגדרו בהסכם ההתקשרות ביניכם. לפיכך, אנו ממליצים לכם לסכם מראש על תמחור של שירותים נלווים כאלו ואחרים המוצעים לכם על ידי סוכנות הדיגיטל.
סוכנות דיגיטל - שירותים מקצועיים
בין יתר השירותים המקצועיים המוצעים לכם בכל סוכנות דיגיטל מובילה בתחומה תוכלו למצוא: בנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט, קידום אתרים במנועי החיפוש, ניהול מדיה חברתית, מיתוג עסקי בדיגיטל, ניהול מועדוני לקוחות דיגיטליים, בנייה ועיצוב של דפי נחיתה, ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, שירותי תוכן שיווקי ושירותים מקצועיים נוספים באמצעותם ניתן ליזום פעילויות שיווקיות ברחבי הרשת.
סוכנויות דיגיטל מובילות בתחומן, מעמידות לרשותכם מחלקות שירות מקצועיות, כאשר בכל מחלקה עובדים מומחי שיווק דיגיטלי המתמחים בתחום השירות הרלוונטי לכם (לדוגמא: מומחי SEO, מומחי SOCIAL MEDIA וכדומה), כאשר העבודה המשותפת מול מחלקות השירות השונות מתבצעת דרך איש הקשר (מנהל לקוחות) הישיר הפועל מולכם.