חיפוש

הפרעות שינה בהריון

מתח, פחד מהלידה, בשילוב בטן גדולה ותינוק בועט בדיוק כשעלית למיטה כל אלו הם חלק מהסיבות לקושי של נשים בהריון לישון רצוף במשך לילה שלם, יש מה לעשות כדי לישון טוב בלילה? חמש עצות שכדאי לקרוא

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

מה הגורמים להפרעות שינה בהריון

קשה למצוא אישה בהריון שתוכל לומר שהיא ישנה טוב בלילה, כל הלילה, במיוחד החל מהטרימסטר השלישי (חודש שביעי) כשהבטן כבר גדולה וממש בולטת, ונשים מרגישות את העובר שבתוכן בועט ומקפץ ובמיוחד בלילה כשמגיעים לישון סוף סוף, הבעיטות הכי מורגשות (ויש נשים שאפילו הבעיטות כואבות) נדודי שינה בהריון מקשים מאוד על התפקוד של נשים בהריון , כשהשינה לא איכותית ורצופה לאורך זמן נהיים עייפים, ועצבניים ומאוד קשה לנהל שגרת יום עמוסה כשבעצם הגוף רק רוצה לישון עוד קצת.

 

איך פותרים את נדודי השינה בהריון?

ישנם קשיים שאפשר להעלים או להקטין עד רמת לא מורגש, בדקנו עבורכם מה עושים כדי שיהיה אפשרי לנשים בהריון לישון ללא הפרעות שינה בהריון, הבאנו כמה עצות שכדאי לכם לקרוא:

 

1.    צרבות

בזמן השינה האוכל שאכלנו במשך היום עולה לנשים בהריון ומציק להם , לפעמים עד כדי שריפה חזקה בבית החזה, ולפעמים הצרבת לא מורגשת חזק אלא רק גורמת להערה קצרה ואז קשה לחזור לישון אפשר להפחית צרבות על ידי הימנעות מאכילת מאכלים שומניים קרוב לזמן השינה, או לקיחת תרופות שעוזרות להפחתת צרבות.

 

2.    מתן שתן בתכיפות גבוה

בזמן הריון מתקדם כשהעובר כבר פולש מעט לשק השתן ומגביל את תכולתו חלקית, אין פתרון קסמים מיוחד

 

3.    , כדאי ללכת לישון אחרי שהלכתם לשירותים

4.    דאגות ומתח

ידוע שהמצב הנפשי יכול להשפיע ישירות על הפרעות שינה בהריון, ולכן אם אתן מרגישות שאתן סובלות ממתח, דאגות מהלידה או מה יהיה אחרי הלידה כדאי מאוד שתעזרו לעצמכן ותלמדו איך להרגע, החל ממדיטציה, דמיון מודרך, טיפול רפלקסולוגיה או פרחי באך להרגעה, מוזיקה מרגיעה, ועוד… כל אלו יעזרו לנדודי השינה לא להגיע אליכם.

 

5.    אי נוחות פיזית

 כשהבטן גדולה קשה למצוא תנוחה נוחה להרדם בה לאורך זמן, גם כאבי גב יכולים להפריע למנוחה ולגרום לנדודי שינה בהריון, פתרון מעולה שיכול להקל היא כרית הריון (של הריונית הכי מועילה, בדקנו) ויהיה לכם הרבה יותר קל להרדם לאורך זמן, אגב הפתרון הזה יכול להועיל גם לנשים שסובלות מקשיי נשימה כשהבטן לוחצת על הסרעפת, שינה עם הגבהה של החלק העליון של הגוף מקלה מאוד על הנשימה ועוזרת להפחית הפרעות שינה בהריון.

 

6.    תסמונת אי נוחות ברגליים

בעיקר בשליש שלישי ישנם נשים שמדווחות שהן מרגישות אי נוחות ברגליים במנוחה וחייבות לשנות תנוחה ממש כל כמה דקות, ברור שבכזה מצב הן לא מצליחות לישון ברצף ואיכות השינה נפגעת, הפתרון הוא די פשוט כיוון שהתסמונת הזו נמצאה קשורה לחוסר בברזל או חומצה פולית, כדאי לבדוק מה רמתם בגוף ואם יש חוסר לקחת תוספים (ממילא אישה בהריון אמורה לקחת את התוספים האלו, אך עדיין חשוב לוודא שאין חוסר בדם)

 

הפרעות שינה ונדודי שינה

ובכל זאת, לא כל מי שסובלת מהפרעות שינה והיא גם בהריון חייבת לקשר את זה להריון, ובכלל אם נדודי השינה היו גם לפני ההריון אפשר להבין שהבעיה לאו דווקא קשורה להריון, אם כי סביר להניח שההריון גורם להחמרה של הקושי כשהוא מביא איתו תופעות נוספות שמקשות על השינה, ולכן אין ספק שמומלץ לנשים שחוות קושי משמעותי בהירדמות, שינה רצופה, התעוררות מוקדמת מידי לגשת אל הרופא או אל מרפאת שינה ולברר את הנושא לעומק כדי לעזור לעצמן לישון טוב.

 

הריון ולידה מעניינים אתכם? הייתם רוצים לדעת עוד? ממליצים לכם להכיר את airyonit.co.il אתר מעולה עם ידע עדכני ואיכותי לנשים בהריון ולידה
 

עוד ב-להיות הורים:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.