חיפוש

באה טבעי: האבולוציה של הטבעונות

במשך שנים רבות המילה "טבעונות" סבלה מיחסי ציבור גרועים. ובצדק. לפני שהטבעונות הפכה למיינסטרים, לא ממש היה לטבעונים מה לאכול, וגם כשכן, זה לא היה ממש טעים. שרון ליפקינד על המעמד החדש והמשודרג של הטבעונות בעולמנו

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

פעם טבעונות הייתה מילה נרדפת לסגפנות, בטבעוני המצוי דבקה סטיגמה של מנשנש קינואה ודוחן בין הנבטה להנבטה, לאידיאולוגיה היה מחיר. הביקוש שהלך וגדל, הוכיח שלא מדובר בטרנד, מה שחייב את מי שרצה להמשיך לשרוד בתחום האוכל למצוא איך לספק את החך של הטבעוני החדש והמפונק.

 

אם פעם הסיבה העיקרית לבחירה בטבעונות הייתה אהבה לבעלי חיים (וזן שלם של צמחונים הפכו טבעונים כשהבינו שפרה ותרנגולת לא נותנות שום דבר) השנים האחרונות מביאות איתן את המודעות לקשר בין תעשיות המזון מהחי לנזק האקולוגי  - כמויות המים, השטחים, גזי החממה והעובדה שאין חיות שהולכות לישון רעבות, אבל אנשים וילדים רעבים עדיין יש, והתפקחות נוספת נוגעת לבריאות האישית, אנשים כבר לא קונים כל מה שמוכרים להם בפרסומות, הם מנסים לשנות הרגלים כשהם מבינים את המחיר האמיתי של מה שהם בוחרים להזין בו את הגוף החד פעמי שלהם. 

 

 משדרגים את המעמד הטבעוני. סימפל האפי מרקט, רוטשילד 99.

להיות טבעוני ולהשאר בטעים. סימפל האפי מרקט- רוטשילד 99, תל אביב

 

היום, כשכבר אין שולחן בלי טבעוני/ת, והנושא שגור גם בפה של מי שאוכל הכל, הטבעונים כבר לא צריכים להסתפק בתוספות, או לוותר על קינוח. המנה הטעימה והעיקרית, הפכה להיות הטבעונית. והטבעוני שלפני 10 שנים היה צריך לגמגם כששואלים אותו מה הוא אוכל, צריך לחלוק את המנה שלו. הדור החדש של הטבעונים כבר חיים בשפע, הם אמנם לא רוצים לאכול מזונות מהחי אבל רוצים לחיות טוב בעצמם. אחרי הכל גם הם, בעלי חיים.

 

העולם כמו היצורים החיים בו צריך להתקדם כדי לשרוד. פיתגורס, היפוקרטס, סוקרטס, גנדי, אינשטיין ועוד רבים וטובים (וכשנתנו להן, אז גם רבות וטובות) דיברו על יחס לבעלי חיים ותזונה מהצומח כגורמים עיקריים בהתפתחות, או בהרס עוד הרבה לפני שהטכנולוגיה הייתה מה שהיא היום. האדם הוא יצור מעניין, לא תמיד אפשר לדבר איתו על הכל, אבל כשטעים לו קל יותר לנסות.

 

או כמו שאמר אבי האבולוציה בכבודו ובעצמו: "לא החזק או האינטילגנטי ישרוד, אלא זה שיגיב טוב יותר לשינויים". דרווין.

הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.