חיפוש

בגדי נשים צריכה

אחד מהדברים שהיו הכי קרובים ללב האישה בכל תקופת זמן שהיא הוא הלבוש. במהלך ההיסטוריה נשים התעסקו בלבוש ובנראות, בין אם בשלהי התקופה הוויקטוריאנית בה נשים אימצו את המחוכים וחצאיות החישוק ובין אם בימינו כעת נשים משתמשות בלבוש כדרך להביע את עצמן, לקדם פמיניזם וסתם להיראות נהדר

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

ניראות ולבוש חשובים גם אצל גברים וגם אצל נשים אז מן הסתם שקניית הבגדים תעמוד בראש מעייניהם. עם השנים הפעולה של צריכת בגדים הפכה ממש לבילוי וצריכת בגדי נשים התלבשה על הקניונים והמרכזים המסחריים ששיווקו את רשתות הביגוד שלהם כממש מקומות פנאי ובילוי, עד שסיבוב של השלמת קניות בקניון נחשב לבילוי לגיטימי ואף נפוץ בכל קבוצת חברות שהיא. 

 

הפיכת צריכת הבגדים לבילוי, הפכה את תרבות צריכת הבגדים ובגדי נשים בפרט לתעשיית ענק ולדי ממכרת. נשים רבות רוכשות בגדים הרבה מעבר למה שהן צריכות,

 

זאת מפני שהפעילויות המרכזיות בקניון נושאות אופי צרכני. בסקר שנערך בנושא בשנים האחרונות נמצא ש 83% מהציבור נוהג ללכת לקניון קבוע כ-4 פעמים בחודש, כאשר מרביתם (70.5%) שוהים מעל שעה בקניון. מעל ל- 40% מהמשיבים ציינו כי הם מבצעים את הפעילויות הבאות: ביצוע קנייה מזדמנת, סריקת חלונות ראווה, ניסוי מוצרים ללא קנייה, התעדכנות במוצרים, ביצוע "סיבוב" קבוע, ישיבה בבתי-קפה/מסעדות ובתי קולנוע.


עם זאת, נדמה שלאחר משבר הקורונה חלה תפנית מבחינת עתידם של הקניונים ונשים רבות מעדיפות דווקא לצרוך את בגדיהן דרך אתרי אינטרנט. קניונים רבים נסגרו לתקופות ארוכות, הוטלו סגרים בכל רחבי העולם ואנשים שאיבדו את מקום עבודתם נותרו משועממים בביתם מול המחשב. 

 

על פי נתונים של מחקר שפורסם בעיתון "הארץ" נראה כי בשנה האחרונה חל גידול של כ15% בהוצאות על ביגוד באינטרנט. אם חשבנו שהפיכת הקניונים למקום בילוי הפופולרי ביותר הביאה לעלייה בתרבות הצריכה, כיום בעידן הדיגיטלי בו ניתן לקבל כמעט כל מוצר או בגד שעולה על הדעת בלחיצת כפתור, צריכת בגדי הנשים על כמה וכמה מזנקת אף יותר. 

 

עם הזמן, שאופן צריכת הבגדים רק המשיך לעלות ולעלות נרשמה עלייה גם בדפוסי הזיהום ובהשלכות הסביבתיות. מחזור החיים של הבגדים שאנו לובשים (או רק קונים, בלי ללבוש) מביא עמו הרבה מאוד השפעות שליליות על הסביבה ועל הבריאות. למעשה, תעשיית האופנה נחשבת למזהם השני בגודלו מכל ענפי התעשייה בעולם.

 

תעשיית ייצור הבגדים גורמת לזיהום בשל שדות הכותנה הנרחבים שתופסים שטחים ענקיים, דורשות כמויות מים רבות וצורכות ריסוסים על ידי קוטלי חרקים מזהמים. גם מפעלי הטקסטיל משתמשים בשלל צבעים וחומרים כימיים מזהמים. אך מה שתורם באופן הכי מאסיבי לזיהום הסביבה הוא אגירת הבגדים שלא לצורך, זריקת בגדים לפח במקום תרומה אח מחזור שלהם וקנייה חסרת פרופורציות בכמויות ענקיות. 

 

למזלנו קיימות שלל רפורמות שנלחמות בזיהום של תעשיית האופנה. רשתות רבות כמו H&M שהחלו להאיץ בקונים שלהם להביא בגדים ישנים למחזור תרומת תלושי הנחות. בנוסף עמודי אינסטגרם רבים משווקים בגדי נשים ישנים לקניה ביד שנייה. אושיות אופנה רבות מעודדות גם הן לעבור לקניה ירוקה יותר ולהפחית את צריכת בגדים הבזבזנית ומובילות אחריהן מעריצים רבים. נראה שהמאבקים והיוזמות הדוגלים באיכות הסביבה בקרב תעשיית הבגדים הולכים ותופסים תאוצה אך זה עדיין לא מספיק ורשתות הענק המזהמות משליטות את דרכיהן בקרב הקונים.

 

אין לדעת מה צופן בחובו עתיד צריכת הבגדים בקרב נשים ומתי יופיע הטרנד הבא שיגרום לכולנו לגהץ בלי הרף ולהתאכזר עוד קצת אל הכדור אבל דבר אחד ישאר בטוח- צריכת הבגדים תיוותר מרכזית בחיינו בין אם נרצה בכך ובין אם לא.

 

בגדי נשים, רק באתר שלנו, אתן מוזמנות להיכנס: https://htofashion.co.il/
 

עוד ב-בגדים:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.