חיפוש

אמצע השבוע בכפר

דריה ורד יצאה לעשות את אמצע השבוע בכפר. אספה חוויות ונהנתה מכל רגע. אין כמו לקחת פסק זמן מהחיים המטורפים ולנסות משהוא אחר. יומן מסע קצר

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים
בריחה של 48 שעות לצפון בחורף נראה כמו הפתרון האולטימטיבי להפסקה באמצע של תקופת המבחנים, או בריחה מהעבודה, או סתם ככה באמצע השנה (ולא בחגים!). זה נראה היה ספונטני אבל נדרשו שלושה שבועות לתכנן את הבריחה הקטנה הזו. הפעם צפת נקבעה כיעד הנבחר למטרת הטיול – קור אירופאי, מנוחה, התרגעות ו"קצת" אוכל. כיאה לשני תל-אביבים תוך חצי שעה כבר הרגשנו שאנחנו בחו"ל וחיפשנו משהו לנשנש ולשתות. בביתן אהרון במתחם ביתנ'ס מסתתרת לה ה"מעדניה": מעדניית-שף שבמרץ תחגוג יומולדת שנתיים בבעלותו של בחור צעיר בשם גל ברק. ברק, שחרש מטבחים בארץ ובחו"ל בוחר במעדניה שלו בקפידה יתרה מוצרים מאיכות גבוהה מתוצרת מקומית בעיקר, אבל גם מתוצרת חוץ - מהלחמים שנאפים במקום ועד לנקניקים מיוחדים, שמנים וחומצים שונים, שימורים וירקות וגם יינות ובירות. במעדנייה תדלקנו בסנדוויצ'ים עשויים בכל טוב. סנדביץ' לדרך מ"המעדניה" סנדביץ' לדרך מ"המעדניה" הוספנו לסל "שיהיה" בירה "עמק-יזרעאלית" מצוינת בשם: "וילדע חייע", בירת-בוטיק חדשה של צמד החברים - איתי צוקר וחגי גלמן, שגדלו יחד בגבעת אלה ומייצרים בירה במתכון סודי שלהם שהתחיל מבישול ביתי לחברים וצמח להיות מפעל. לקחנו שני סוגים - חיטה ואמבר ונסענו אל עבר הלא נודע. אם לא היה כל-כך קר היינו בטח עוצרים לפיקניק קטן בבית-ינאי אבל הסתפקנו בפיקניק באוטו. וילדה חיה בירה יהודית מקורית מהמעדנייה באזור השעה 15:00, הגענו למלון "וילה גליליי" שבהר כנען בצפת, המלון צופה על הנוף המשכר של הכינרת ממרום ההר, לתמונה ירוקה רעננה, ממש רגע לאחר שהשלג נמס. המלון היה נקי וחמים וקיבל אותנו בברכת שלום מזמינה עם כוס סחלב חם ועוגיות ביתיות. המלון הקטן מונה 21 חדרים בדרגות שונות של חדרים מה "קלאסי" ועד ל"סוויטה" המפנקת שבגג המלון עם הנוף הפנורמי המטריף והג'קוזי המפנק שבמרפסת. המלון המשפחתי מעוצב בהנחיית המלכה האם – רחל שהיא המייסדת והבעלים העומדת מאחורי המקום הקטן והסימפטי. כורסאות עור כבדות עוטפות את הלובי, האורלוגין מצלצל בכל רבע שעה (בערך, לא תמיד) ווילונות מקושטים שושנים צבעוניות סוגרים על החלונות בכבדות. כסאות ושולחנות מפוזרים בכל קומה כפינות ישיבה סימפטיות, ויחד עם כובעי קש צבעוניים ומזוודות ישנות נותנים תחושה של בית בכפר. בקיץ, בריכת השחייה פתוחה וניתן לשבת ולהשתזף. עלינו לחדר שלנו שהיה מוגדר כ "דלוקס" והיה ממוקם בקומה השנייה, החדר לא גדול אבל מספיק לזוג וכלל - חדר רחצה עם אמבט, חלוקי רחצה ונעלי בית, פינת ישיבה קטנה, מיטה נוחה ומרווחת, טלוויזיית YES, (ניתן לקחת סרטים נוספים מהקבלה) וערכת קפה ותה. הנוף הנשקף היה ירוק כחול ונהדר, ולאחר מקלחת חמה הרשינו לעצמנו לישון קצת. לאחר כשעה קלה ירדנו לקומת הספא לעשות מסג' שוודי זוגי שהיה טוב מאוד עם מעסות מקצועיות ואדיבות. וילה גליליי הכניסה לוילה גליליי - פנינה בוטיקית בצפון את ארוחת הערב אכלנו במסעדת "צפתא" שבקומת הכניסה למלון ונכללה בחבילת הנופש שלנו (המסעדה פתוחה גם לקהל הרחב). חלל המסעדה קטן ומעוצב בפשטות (בימים אלה עובדים על ההרחבה), היינו אנחנו ועוד שני זוגות ישראלים. תפריט היין הישראלי והכשר הפתיע לטובה בנגישות של המחירים ובגיוון של היינות, בחרנו בחצי בקבוק  ריזלינג של יקבי "רמת הגולן" שהיה בול בשבילנו להתנעת הארוחה. התפריט היה מגוון ונע בין מנעד טעמים ממנות של פסטה, ודגים, ועד לאוסובוקו טלה, וחזה מולארד- תפריט שניכר היה לעין שהושקעה בו הרבה מחשבה. למנות הראשונות בחרנו: קרפצ'יו בשר סינטה, וסלט עלים עם אגוזים- שניהם היו סטנדרטיים ולא יותר. לעיקריות בחרנו מנות "לא טריוויאליות" – "צ'יקן קייב"- חזה עוף ממולא בפרוסות חזה אווז בציפוי פריך, ו"נתח אסאדו מעושן" (במעשנת הביתית) שהוגשו עם צ'יפס קריספי, פירה שורשים ושעועית ירוקה. ה"צ'יקן קייב" היה עסיסי ומלא טעם, תענוג של מנה. האסאדו היה עשוי מנתח נימוח שבושל באיטיות ועושן בקפידה. שתי המנות היו מצוינות ולא נשאר מהן זכר – ידי טבח מיומן בהחלט הורגשו. צ'יקן קייב בצפתא צ'יקן קייב בצפתא הארוחה העשירה ועוד חצי בקבוק יין אדום של עמק נטופה הסמוך, שלחו אותנו לחדר מרוצים ומובסים. למחרת, ארוחת הבוקר הוגשה באותו החלל ותנועה ערה הורגשה בו ,לא מעט ישראלים, אבל גם תיירים- וכולם זוגות ללא ילדים. לכל אורך השהיה וגם בארוחת הבוקר, הצוות היה נעים, אדיב ושירותי. ארוחת הבוקר מוגשת כ "בופה" קלאסי-ישראלי וכוללת ביצים לבחירה שנעשות במקום, סלטים, גבינות, "בופה" מתוקים קפה ומיץ (שהייתי משדרגת לסחוט במקום). מיצפה עזבנו את המלון עם טעם של עוד ומחשבות על מעבר לחווה בצפון. בעצת הבנות בקבלה הוחלט על סיבוב קצר בעיר העתיקה של צפת לקניית גבינות (מעולות) אצל "קדוש". תמיד נעים לחזור ולבקר את חיים קדוש, שמארח בכייף עם קפה שחור חזק וחיוך גדול. תעשו לעצמכם טובה ואל תוותרו על גבינת הקשקבל, על הגבינה המיושנת ביין ועל החלווה. גם עלי-הגפן והזיתים לא פחות ממעולים. למי שהרעב שוב מציק לו, אפשר לקנות איזה לחמנייה מתוקה במאפיית "שבעה הדגנים" ולדגום מהשלל הצפתי. רגע לפני החזרה לעיר המפויחת נתגלגלה לידינו הזדמנות נדירה להציץ ולסייר במשק האורגני של מלון הבריאות "מצפה הימים". הסיור המרתק בין שבילי הירק והפרחים העלה בי מחשבות חוזרות לביצוע הבריחה הסופית מחיי העיר שנראו מיותרים וריקניים מתמיד. כל סיפורי תנובת האדמה, ריח האדמה (אפשר היה להריח שומר באוויר!) והיחס לבהמות המשק ולעבודת האדמה ריככו אותי עד שממש הרגשתי איך אני יכולה להישאר שם לנצח. ובכן, למי שידו אינה משגת את ההישארות הנצחית ב"מצפה הימים" יכול לדגום קצת מהטוב הזה בחנות הקטנה שליד הכניסה למסעדת המלון היוקרתית (והמומלצת לא פחות) "מוסקט". בחנות אפשר למצוא לחמים טריים, פירות מיובשים טבעיים, ריבות, חליטות תה, עוגיות למיניהן וכמובן את כל תנובת החלב – גבינות המשק האורגניות והמצוינות. תענוג. משק אורגני בדרך הביתה, האוויר התחמם קצת וגם כבר קצת התגעגעתי לבית ולצפיפות. בכל-זאת רצינו לנסות עוד מקום אחד ששמענו עליו המון- מסעדת "מגדלנה" של השף יוסף (זוזו) חנא שבצומת מגדל. הספקנו לעסקית מצוינת ומשתלמת של אוכל גורמה ערבי-גלילי. אל תוותרו על – "שישברק" אלוהי ו מנת ה"עולש בר" המצוינת. לעיקרית, לקחנו פילה לוקוס שהיה מעדן בפני עצמו, בשרני, עסיסי ועם קרם תירס מוגזם. לא מאמינה שלא נשאר לנו מקום לקינוח. חייבת להיות פעם הבאה.

9.8 במדד ויטרינה

הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.