חיפוש

אמא שנייה

אמא שנייה הוא סרט חדש שחוזר על השאלה ״מתי היא חוזרת?״ (וזהו גם שמו המקורי של הסרט.) ענבל בן יעקב צפתה, התרשמה וגם נתנה ציון במדד ויטרינה

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים
הסרט נפתח עם דמותו של פביניו - ילד בן עשירים, שוחה בבריכת ביתם המפוארת ומנהלת משק הבית המסורה –ואל (רז'ינה קאסה) משגיחה עליו בזמן שהיא מדברת בטלפון עם בתה ג'סיקה( קמילה מרדילה) אותה הותירה לגידול בידי קרוביה בצפון ברזיל, כשפביניו יוצא מהבריכה הוא שואל את ואל היכן אמו ונאמר לו שהיא בעבודה, לאחר מכן הוא שואל מתי היא חוזרת, ואל לא יודעת להשיב מתי. המיני פרולוג בבריכה חושף את הפרדוקוס עליו מבוסס הסרט על שני ילדים ממעמדות שונים בברזיל שלא זוכים לגדול בנוכחות מלאה של אמותיהן הביולוגיות. אמו של פביניו ברברה כמעט לא נוכחת בחייו בשל הקריירה התובענית שלה וואל עוזרת הבית הופכת להיות דמות האם המרכזית בחייו, בעוד שבתה ג'סיקה גדלה עם הקרובים שלה, היות וואל עזבה אותה על מנת להתפרנס. 13 שנה לאחר שואל הותירה את בתה בצפון ברזיל, ג'סיקה שבה לחייה כאשר היא מגיעה לסאו פאולו על מנת להיבחן בבחינות הקבלה לאוניברסיטה, אלא שהאיחוד בין ואל לג'סיקה מורכב יותר מאיחוד של אם ובת שלא התראו כמה שנים, מדובר באיחוד של בת שמסרבת לקבל את תכתיבי המעמדות כהיותה בת של משרתת לעומת האם המוחלשת שחיה ע"פ התכתיבים האלו והגעתה של ג'סיקה מייצרת מתחים בין ואל למעבידיה וההרמוניה המלאכותית שהייתה בבית מתערערת. איפה אמא? איפה אמא? זהו סרטה השלישי של הבמאית אנה מוילרט, שזכה להצלחה קופתית בברזיל ונהנה משבחי המבקרים שהורעפו עליו בפסטיבל ברלין, סנדנס ונחשבים אחרים, ודי בצדק, מוילרט הצליחה לעשות סרט חברתי שלא מתחנף לקהל ולא מתבייש להפנות אצבע מאשימה עבור מי שצריך, אך באופן מתוחכם ועדין שמלא בהמון רגעים קומיים ודרמטים מרגשים. את הרגעים המיוחדים שמתוארים בסרט מרכיב קאסט מאוד מוכשר שמובילה אותו השחקנית הראשית רז'ינה קאסה שמגלמת את ואל. הבחירה בקאסה שהיא שחקנית ומנחת טלוויזיה פופולרית בברזיל, לא הייתה מקרית וכראוי לסרט חברתי שדן במעמדות שונים בחברה הברזילאית, הפן החברתי לא בא לידי ביטוי רק דרך הנרטיב של הסרט, אלא על ידי כך שגיבורת הסרט היא דמות פופולרית שיכולה לסחוף מעמדות שסביר להניח לא יהיו הקהל הקלאסי של הסרט, ולכן זה אחד הדברים שמייחדים את הסרט, שלא מדובר בעוד סרט שדן בהבדלי המעמדות ובסופו של דבר קהל היעד שלו הוא האליטה הבורגנית. בראיון עבור הסרט הדגישה זאת הבמאית " זהו סרט על סדרה של כללים חברתיים שהיו מקובלים בחברה הברזילאית מאז ימיה הקולוניאליים ושממשיכים להשפיע על המבנה הרגשי של ברזיל עד היום". הסגנון הויזואלי של הסרט מדויק ועשיר ונותן ביטוי לנקודת מבטה של ואל שבתחילת הסרט היא מאוד מתוחמת לטריטוריות מדויקות בהן כמשרתת מותר לה להימצא והיא בקושי מוציאה רגל מחוץ למטבח ,אלא אם כן היא מתבקשת אחרת, כשג'סיקה מופיעה ומתנגדת לתכתיבים הטריטוריאלים, ועל מה מותר ואסור, החללים כבר לא כל כך סמטריים וואל מעיזה למתוח אותם בהשפעתה של ג'סיקה והפריימים נותנים ביטוי יפה לאיך עולמה הפנימי של ואל מתשנה גם כלפי חוץ.

ציון במדד ויטרינה: 8.5

בימוי ותסריט: אנה מוילרט משחק: רז'ינה קאסה, קמילה מרדילה ,מישל ז'ואלזס שפה: פורטוגזית עם כתוביות עברית ואנגלית אורך: 114 דקות איפה: בסינמטק ת"א ובתי הקולנוע המובחרים.
עוד ב-חדש בקולנוע:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.